تازه های سایت

کد مطلب: 22817
11. بهمن 1393 - 12:44
دوازدهمین جشن ستارگان علمی و مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در نهاوند برگزار شد.
جشن ستارگان علمی نهاوند برگزار شد + تصاویر

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نهاوند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: در جشن امروز از نفرات برتر کنکور در رشته های مختلف و دانش آموزان سال سوم متوسطه با معدل بالای 19 تقدیر شد.

محمد حسین دارایی اظهار کرد: در این مراسم 12 نفر رتبه برتر کنکور سال گذشته به همراه معلمان پایه اول آنها ، 13 رتبه برتر کنکور فنی و حرفه ای، هفت رتبه برتر کشوری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان و 48 دانش آموز سال سوم که دارای معدل بالای 19 می باشند و همچنین مدیران و مشاوران و خیرین آموزشی که در موفقیت آنان سهیم بوده اند تجلیل شده است.

وی گفت: این اداره به منظور ارتقای کیفیت کنکور همه ساله کلاسهای مربوطه را از ابتدای تیر ماه در سطح مدارس برگزار نموده و در طول سال تحصیلی نیز اقدام به برگزاری نشستهای تخصصی با حضور کارشناسان برای دانش آموزان سال سوم و چهارم متوسطه کرده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نهاوند افزود: امسال نیز ستاد ارتقاء کنکور شهرستان تشکیل شده که این ستاد برنامه ها را در قالب 11 طرح تدوین نموده که در حال پیگیری می باشد.

دارایی ظرفیت کم پذیرش در دانشگاههای استان را از جمله آسیبهای موجود کنکور در سطح شهرستان ذکر کرد و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاههای استان در مقایسه با دیگر استان ها کمتر می باشد که این مساله باعث شده تعداد دانش آموزان وارد شده به دانشگاههای استان با کاهش روبرو شوند.

وی گفت: عدم گرایش دانش آموزان نهاوند به تحصیل در رشته های پیام نور از دیگر مواردی است که باعث شده در ارتقاء کیفیت کنکور تاثیر گذار باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نهاوند عدم گرایش دانشجویان نهاوند به تحصیل در دانشگاههای قطب و بوم در غرب کشور را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ارتقاء کیفیت کنکور ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان هنگام انتخاب رشته تمایلی به استفاده از سهمیه قطب و بوم و پذیرش در دانشگاههای غرب کشور ندارند لذا از 80 درصد سهمیه خود صرف نظر کرده و به این دلیل پذیرش آنها از 20 درصد سهمیه باقی مانده صورت می گیرد.

انتهای پیام/

جشن ستارگان علمی نهاوند برگزار شد + تصاویر
جشن ستارگان علمی نهاوند برگزار شد + تصاویر
جشن ستارگان علمی نهاوند برگزار شد + تصاویر
جشن ستارگان علمی نهاوند برگزار شد + تصاویر

دیدگاه شما