تازه های سایت

کد مطلب: 22815
10. بهمن 1393 - 11:48
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: شهرستان نهاوند با بیش از 54 هزار کندوی عسل بیشترین تعداد کندوی عسل استان را دارد.
بیشترین تعداد کندوی عسل استان در نهاوند وجود دارد

به گزارش سایت گرو، محمد نظرپور با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی با مسئولیت خود اقدام به سرشماری کلنی‌های زنبور عسل کرد، ابراز داشت: بر اساس سرشماری انجام شده در ابتدای مهر ماه امسال، 2 هزار و 175 نفر زنبوردار در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: هر ساله در ارتباط با سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، در همه استان‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی همدان با اشاره به اینکه بیشترین کندو در شهرستان نهاوند با تعداد 54 هزار و 220 و کمترین کلنی در شهرستان کبودراهنگ با 3 هزار و 396 کلنی وجود دارد، افزود: از نظر میزان تولید، امسال در استان همدان، یک‌هزار و 832 تن عسل تولید شده که در مقایسه با سال گذشته، افزایش داشته است.  

وی با بیان اینکه بیشترین عسل در شهرستان نهاوند با 472 تن تولید شده، تصریح کرد: میانگین تعداد کندو به ازای هر نفر زنبوردار، 96 کلنی است.

نظرپور از فعالیت بیش از 2 هزار نفر زنبوردار در این استان خبر داد و گفت: سرانه تولید عسل در همدان، 980 گرم بوده و تولید عسل این استان سه درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال سرشماری کلنی زنبور عسل با سرشماری عمومی کشاورزی تداخل پیدا کرد، افزود: با اعلام وزارتخانه مقرر شد سرشماری کلنی‌ها طبق سنوات گذشته در ابتدای مهر ماه انجام نگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن با 635 نفر بیشترین زنبوردار و فامنین با 40 نفر کمترین زنبوردار استان را در خود جای داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته 2 هزار و 99 نفر زنبوردار در استان فعالیت می‌کردند بنابراین امسال با فعالیت 2 هزار و 175 نفر در این زمینه، تعداد زنبورداران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظرپور خاطرنشان کرد: در سال 92 تعداد 197 هزار کلنی در استان وجود داشته که در حال حاضر تعداد کلنی‌های استان به 208 هزار و 551 کلنی افزایش یافته است.

وی گفت: سرانه تولید عسل در استان همدان، 980 گرم بوده و تولید عسل این استان نسبت به سال گذشته، سه درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما