تازه های سایت

کد مطلب: 22803
6. بهمن 1393 - 10:01
مجری طرح اخذ DNA از خانواده شهدای جاوید الاثر همدان گفت: از خانواده 30 شهید جاوید الاثر شهرستان نهاوند، نمونه خونی دریافت شده و بقیه نیز در روزهای آتی انجام می‌شود.
اخذ DNA از 30 خانواده شهید جاوید الاثر در نهاوند

به گزارش سایت گرو، جعفر نرگسی در جمع خبرنگاران گفت: استان همدان دارای 508 شهید جاویدالاثر است. که  از این تعداد 227 نفر از شهدا سپاهی و بسیجی، 170 نفر ارتشی، 9 نفر جهادگر، 14 نفر از ناجا و 31 مورد نیز از شهدای مفقودالجسد بمباران و فاقد یگان خدمتی بودند که تنها پیکر 60 نفر از این شهدا به وطن بازگشته است.

وی اظهار کرد: شهرستان نهاوند دارای 39 شهید جاوید الاثر است که از این تعداد نمونه گیری 30 مورد انجام شده و نمونه ها به تهران ارسال شده اند و در روز های آتی نمونه گیری از بقیه خانواده های شهدا انجام میشود.

مجری طرح اخذ DNA از خانواده شهدای جاوید الاثر استان همدان با بیان اینکه اولویت نمونه‌گیری از خانواده شهدا با والدین آنهاست خاطرنشان کرد: این کار برای افزایش دقت و تطابق بیشتر انجام شده به همین دلیل در اخذ نمونه خونی اولویت با والدین شهدا است.

به گفته وی، اولویت بعدی با خواهر، برادر و فرزند شهید و در مرحله آخر نیز همسر دارای فرزند از شهید جاویدالاثر بوده، به همین دلیل برای مرکز DNA ایران سه نمونه خونی از هر خانواده شهید ارسال می‌شود.

نرگسی از جمله مشکلات پیش روی طرح را در قید حیات نبودن بسیاری از والدین شهدا، گذشت زمان و دقت در اخذ نمونه خونی با رعایت تمام نکات پزشکی و ارسال آنها در اسرع وقت به تهران برشمرد.

 وی گفت: با وجود چنین مشکلاتی، نکته حائز اهمیتی که موجب پیشبرد کارها شده روحیه بالای خانواده شهدا به ویژه والدین آنهاست.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما