تازه های سایت

کد مطلب: 22802
6. بهمن 1393 - 9:40
مدیر کمیته امداد نهاوند گفت: 7 هزار و 800 طرح خود کفایی در شهرستان نهاوند اجرا شده که بخش زیادی از آنها به مرحله سوددهی رسیده است.
اجرای 7 هزار و 800 طرح خود کفایی توسط کمیته امداد نهاوند

علی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: خودکفایی خانوارهای زیر پوشش به عنوان اولویت اصلی این نهاد موجب شده که در دو سال اخیر توجه خاصی به بهره‌مندی خانوارهای زیر پوشش از شغل شود.

وی اظهار کرد: امروز برخی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، نه تنها خودکفا شده‌اند، بلکه برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد نهاوند افزود: تاکنون 7 هزار و 800 طرح خودکفایی در سطح شهرستان نهاوند اجرا شده که بخش زیادی از آنها به مرحله سوددهی رسیده است.

وی ادامه داد: توانسته‌ایم برای مددجویان شهر و روستا به فراخور وضعیت مسکن و زندگی آنها برحسب شرایط محیطی، شغل متناسب با آن منطقه را ایجاد کنیم.

کاویانی با بیان اینکه مددجویان شهرنشین با مددجویان روستانشین در ایجاد اشتغال تفاوت دارند، در ادامه ابراز داشت: در دو سال گذشته توانسته‌ایم برای 510 خانوار زیر پوشش کمیته امداد شغل مناسب ایجاد کنیم.

مدیر کمیته امداد نهاوند، این مشاغل را در زمینه‌های قالیبافی، فرش سنتی و ابریشم برای بانوان، دامداری و کشاورزی، آرایشگری و ایجاد واحدهای تولیدی دانست.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون باید سالانه 10 درصد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد به خودکفایی برسند افزود: در نهاوند 5 هزار و 170 خانوار در قالب 10 هزار و 500 نفر زیر پوشش کمیته امداد نهاوند قرار دارند.

کاویانی تأکید کرد: تا پایان سال 409 خانوار از این تعداد به خودکفایی می‌رسند و از چرخه مستمری بگیری کمیته امداد خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما