تازه های سایت

کد مطلب: 22784
3. بهمن 1393 - 23:49
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به احتمال گسترش بیماری VHS صید ماهی در همدان ممنوع شد.
ممنوعیت صید ماهی در سایت های پرورش ماهی نهاوند

به گزارش سایت گرو، سید عادل عربی افزود: به دنبال دریافت گزارش هایی از دامپزشکی همدان مبنی بر شیوع بیماری وی اچ اس در برخی سایت های پرورش ماهی نهاوند، صید ماهی ممنوع اعلام شد.

وی اضالفه کرد: همه ساله با آغاز فصل صید ماهی اداره حفاظت محیط زیست به متقاضیان، علاقمندان به صید مجوز صیدماهی با قلاب را ارائه می دهد.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: طبق نظر دامپزشکی بیماری وی اچ اس منجر به مرگ شمار زیادی از ماهی قزل آلا شده است که این امر بیانگر ورود ویروس VHS به بدن این نوع ماهی است.

وی با ذکر اینکه حدود 20 مزرعه پرورش ماهی در نهاوند فعال است گفت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس وی اچ اس به ماهی های رودخانه ای از صید ماهی جلوگیری شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تکثیر و پروش ماهی ممنوعیتی ندارد ولی فعالان در این عرصه به علت ضرر و آسیب های مالی وارده از این حوزه تمایلی برای این امر ندارند.

رضا دانش پژو گفت: ویروس وی اچ اس بسیاری از ماهی ها را تلف کرد و این امر منجر به خالی شدن ماهی سراها و راکد شدن فعالیت آنها شد.

وی با ذکر اینکه تلفات ویروس وی اچ اس از بهار امسال آغاز شد افزود: با وجود اینکه فرایند تخم ریزی تا پروش و رشد ماهی پنج تا شش ماه طول می کشد و زمان تخم ریزی آغاز شده به علت ریسک بالا استقبال از این موضوع در مزارع پرورش ماهی بسیار کمتر شده است.

ویروس وی اچ اس به همراه محموله های قاچاق بچه ماهی و ورود غیرقانونی تخم چشم زده ماهی از کشور فرانسه وارد کشور شده و خساراتی را به مزارع پرورش ماهی قزل آلاهای همدان وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما