تازه های سایت

کد مطلب: 22738
11. دى 1393 - 9:05
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: 94 هزار نفر از گروه سنی 10 تا 49 سال در نهاوند باسوادند.
شهرستان نهاوند 94 هزار باسواد دارد

به گزارش سایت گرو، علیرضا تکلو گفت: در سال ۵۵ میزان باسوادی شهرستان نهاوند در گروه سنی شش سال و بالاتر بیش از ۳۴ درصد بود که این رقم در سال ۹۰ به بیش از ۸۴ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: برای محو بیسواد که در حد شان نظام جمهوری اسلامی نیست، باید مدیران مدارس به کارشناسان سواد آموزی کمک کنند تا بتوانیم بیسواد را تا پایان برنامه پنجم به صفر برسانیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند با داشتن ۹۴ هزار باسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از وضعیت خوبی در سطح استان برخوردار است، افزود: در نیمه نخست امسال تعداد ۵۷ نفر سواد آموز جذب شده است که این میزان در نیمه دوم سال جاری به سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: از آغاز فعالیت نهضت سواد آموزی در شهرستان نهاوند تاکنون ۸۳ هزار و ۳۰۸ نفر از بیسوادان نهاوند در قالب ۱۰ هزار و ۱۶۴ کلاس درس با سواد شده اند.

تکلو گفت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ کشور، مقدار باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان نهاوند ۹۲ درصد بوده که هم اینک به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۰ تعداد بی سوادان گروهای سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نهاوند شش هزار و ۷۸۲ نفر بوده اند که در نظر است کار آموزش این گروه از طریق واگذاری به مدیران مدارس عملیاتی شود.

مدیر اموزش و پرورش نهاوند اظهار داشت: براساس آخرین آمار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در سراسر کشور بی سواد هستند که سهم استان همدان از این میزان ۵۶ هزار نفر و سهم نهاوند نزدیک به پنج هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما