تازه های سایت

کد مطلب: 22734
10. دى 1393 - 9:33
فرماندار شهرستان نهاوند بر لزوم ساماندهی و حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان علیمرادیان نهاوند تاکید کرد و گفت: پسماند این بیمارستان وارد زمین های کشاورزی می شود.
پسماند بیمارستان علیمرادیان نهاوند وارد زمین های کشاورزی می شود

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها بیمارستانی که در شهرستان نهاوند احداث و در حال استفاده است توسط خیر نهاوندی ساخته شده است، گفت: بیمارستان خیر ساز علیمرادیان تنها مرکز درمانی نهاوند با ۱۲۸ تخت مصوب است که به دلیل مراجعه زیاد بیماران ضریب اشغال تخت آن به ۱۹۱ تخت افزایش یافته است.

وی بر لزوم ساماندهی و حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب این بیمارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پسماند این بیمارستان وارد زمین های کشاورزی می شود باید تجهیزات تصفیه روی آنها نصب شود تا قابلیت استفاده برای آبیاری مزارع را داشته باشد.

وی اظهار داشت: مشکلات حوزه  بهداشت و سلامت یکی از پر چالش ترین مباحث دولت های گذشته بود که امروز با تدبیر دولت به یکی از کم حاشیه ترین بحثهای کشور تبدیل شده است.

امامعلی عبدالملکی گفت: اجرای این برنامه‌ها زمینه‌ساز ارتقا روزافزون شاخص عدالت در سلامت و راهگشای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات و آسان‌سازی دسترسی عموم مردم به خدمات حوزه سلامت است.

نهاوند قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نهاوند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه نهاوند قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته می شود، گفت: متاسفانه خسارات وارده به بخش شیلات نهاوند در اثر بیماری وی اچ اس سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

احد ظفری اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای ۵۶ مزارعه پرورش ماهی است که بر اثر ابتلا به بیماری وی اچ اس ۴۲ مزرعه آن از بین رفت.

ظفری ادامه داد: ۹۹ درصد مزارعی که به این بیماری مبتلا شده اند خشک و در حال ضد عفونی هستند در شرایطی که شهرستان نهاوند ۳۵ درصد بچه ماهی کشور را تامین می کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ اقدامی برای استمهال وامها و تسهیلات مالکان سایت های پرورش ماهی که دچار خسارات و ضرر و زیان شده اند توسط بانکها صورت نگرفته است، گفت: شهرستانی با این ظرفیت اگر دچار مشکلاتی شود قطعا خسارت وارده به آن نیز بزرگ خواهد بود که در این زمینه باید مورد حمایت ویژه استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما