تازه های سایت

کد مطلب: 22725
8. دى 1393 - 8:36
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: منشور فرهنگی شهرستان در 6 بخش تدوین شده و به عنوان زیرساختی برای فعالیت های فرهنگی مدنظر قرار می گیرد.
منشور فرهنگی استان زیرساختی برای فعالیت های فرهنگی

به گزارش سایت گرو، محمد ابراهیم الهی تبار در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهاوند در فرمانداری نهاوند گفت: برای حل مشکلات و کمبودهای حوزه فرهنگی با حضور کارشناسان و نمایندگان حوزه علمیه، سپاه، دانشگاه و ارشاد اسلامی جلسه ای برگزار و بعد از بیان اولویت های و چالش های حوزه فرهنگ و اجتماع و بیان این مشکلات در شورای فرهنگ عمومی، منشور مهندسی فرهنگی استان تدوین و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه منشور فرهنگی در شش بخش تدوین شده گفت: در حوزه فرهنگ و اجتماعی نگرانی های وجود دارد که اگر به آنها بی توجه باشیم هزینه های بسیاری برای آن پرداخت خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ اعتبارات و پول های زیادی هزینه و برنامه های مختلفی برگزار می شود اما خروجی جلسات و اقدامات مشخص و تأثیر گذار نیست، گفت: مشکلات این بخش هنوز برطرف نشده است.

 وی عنوان کرد: منشور مهندسی فرهنگی با دو هدف، انجام کارهای فرهنگی هدفمند و هم افزایی و حذف موازی کاری تمام دستگاه ها و نهادهای که خواهان برگزاری اقدامات و کارهای فرهنگی هستند تهیه و تدوین شده است.

 الهی تبار بیان داشت: منشور مهندسی فرهنگی به دنبال احصا ضروریات فرهنگی استان شش شاخص مهم از جمله خانواده، ایثار و شهادت، سبک زندگی و معضلات اجتماعی را شناسایی و برای طرح و بررسی در سال جاری به ادارات و نهادهای فرهنگی استان اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات و موانع موجود در حوزه فرهنگ و اجتماع برطرف و با دید مهندسی و علمی در این بخش کار شود بسیاری از مسائل و دغدغه های موجود در حوزه های اقتصادی، ورزشی و سیاسی کشور رفع و در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موفق خواهیم شد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: در استان همدان نماز جماعت در ۶۰۰ مسجد و حسینیه اقامه می شود که فرصت بی نظیری برای فرهنگ سازی حوزه های مختلف در سطح جامعه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما