تازه های سایت

کد مطلب: 22720
6. دى 1393 - 18:15
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: بقعه امامزاده جعفر، ابراهیم، بلقیس خاتون و فضل(ع) نهاوند با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان اعتبار باسازی می شوند.
 بازسازی چهار امامزاده نهاوند نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام احمدرضا خزایی در بازدید از روند باسازی امامزاده های جعفر و دره ابراهیم(ع) نهاوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری اعتبارات اماکن مذهبی اداره اوقاف نهاوند ۶۵ میلیون تومان بوده که ۵۵ میلیون تومان آن در قالب طرح زکات به کمیته امداد و ۱۰ میلیون تومان آن برای باسازی امامزاده جعفر(ع) پرداخت شده است.

حجت الاسلام خزایی گفت: عملیات باسازی و مرمت امامزاده جعفر(ع) روستای کوهانی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده که ۴۰ میلیون از اعتبارات سازمانی و ۱۶۰ میلیون تومان توسط خیرین تأمین شده و پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۰ درصد است.

وی افزود: کار اجرایی باسازی کامل امامزاده دره ابراهیم(ع) نهاوند نیز با اعتبار ۲۸۵ میلیون تومان که ۱۰۰ میلیون از محل وام سازمان اوقاف تأمین شده در زیر بنای ۴۸۰ متر مربع آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند عنوان کرد: باسازی امامزاده بلقیس خاتون(ع) روستای دورانه نهاوند با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان در حال انجام است که ۱۷۰ میلیون تومان آن توسط پرویز سوری خیر نهاوندی تأمین شده است.

حجت الاسلام احمدرضا خزایی با بیان اینکه عملیات باسازی ساختمان امامزاده فضل(ع) شهر برزول با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در مرحله پایانی قرار دارد، گفت: برای ساخت گنبد این امامزاده اکبر جهانیان نیکوکار نهاوندی ۷۰ میلیون تومان پول اهدا کرده است.

حجت الاسلام خزایی اظهار داشت: شهرستان نهاوند در مجموع دارای ۲۲ امامزاده دارای شجره نامه است که طبق برنامه زمان بندی شده تمام این امامزادگان مرمت و باسازی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما