تازه های سایت

کد مطلب: 22708
1. دى 1393 - 8:24
با حضور جمعی از مدیران مدارس، معلمان پژوهنده و برگزیدگان آثار پژوهشی از معلمان پژوهنده نهاوند در کانون شهید باهنر این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
تجلیل از معلمان پژوهشگر نهاوند

به گزارش سایت گرو، مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این مراسم گفت: مهمترین اصلی که در تحقیق و پژوهش به عنوان مبنای کار قرار می گیرد تفکر است و به این خاطر است که در اسلام یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت قلمداد می شود.

 تکلو افزود: در قرآن کریم و کلام معصومین (ع) نیز از تفکر و تعقل با این معنا یاد شده است و بنابر این لازم است بر اساس این سفارشها ما به تدوین اصول علمی نوین پرداخته و مشکلات خود را بر پایه نظریات علمی حل نمائیم.

وی اختراعات و پیشرفتهای بشری را زائیده تفکر و پژوهش عنوان کرد و گفت:آنچه که امروز از آن به عنوان تمدن بشری یاد می شود در طول اعصار مختلف بوجود آمده که همه آنها با تحقیق و پژوهش و تفکر بنا شده و ما امروز از نتایج آنها بهره مند هستیم .

وی افزود: با توجه به نقش حساس معلمان در فرهنگ سازی لازم است که روحیه پژوهشگری را به دانش آموزان منتقل دهند تا آنان با بهره گیری از فناوریهای نوین پایه های پیشرفت کشور را بنیان دهند.

در این مراسم محمد حسین دارایی معاون آموزش متوسطه و دبیر کمیته پژوهش آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: طرح معلم پژوهنده که چندین سال است در سطح آموزش و پرورش به اجرا در آمده از دستاوردهای خوبی برخوردار بوده و معلمان توانسته اند یافته های پژوهشی خود را در عمل به کار بندند .

وی افزود: امسال در طرح معلمان پژوهنده 474 نفر از معلمان شهرستان نهاوند یعنی 23 درصد مجموع معلمان شرکت نموده و یافته های پژوهشی خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه کمیته پژوهشی ارسال نمودند .

وی افزود: از مجموع آثار ارسالی به این دبیرخانه 20 اثر به انتخاب هیات داوران جهت شرکت در جشنواره استان انتخاب گردید که از این تعداد چهار اثر در سطح استان برگزدیده شدند که یکی از آنها به مرذحله کشوری راه پیدا کرد.

وی افزود: از دیگر موفقیتهای معلمان این شهرستان در حوزه تحقیقات و پژوهش کسب رتبه برتر تیم درس پژوهی مرکز استثنایی شهید مطهری است که موفق شدند با ارائه شیوه نوین تدریس طرح عملیاتی خود را به مرحله کشوری ارائه داده و در نهایت رتبه برتر کشوری را کسب کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش نهاوند با فراهم آوردن شرایط لازم و ایجاد انگیزه برای شرکت حداکثری معلمان در طرحهای تحقیقاتی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا آنان کارهای پژوهشی و عملیاتی خود را که در سطح کلاس درس تجربه نموده اند به صورت یک تحقیق در آورده و آنرا در جشنواره ارائه نمایند .

در پایان این مراسم از 20 نفر معلم برگزیده شهرستان ،استان و کشوری به همراه دو نفر از دانش آموزان برگزیده نانو کشوری و همچنین مولف کتاب تجلیل به عمل آمد.

طرح معلم پژوهنده با هدف به کاربستن تجربیات معلمان در کلاس درس توسط معلمان یا هر دست اندر کار آموزش و پرورش به اجرا در می آید که بر مبنای آن برای بهسازی و اصلاح وضعیت نامطلوب دست به پژوهش زده و با کاربست آن فاصله نظر با عمل را کم می نمایند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما