تازه های سایت

کد مطلب: 22706
29. آذر 1393 - 9:06
استاندار همدان گفت: باتوجه به اعتبار یک میلیاردی در نظر گرفته شده برای سد گرین باید تلاش شود این اعتبار افزایش یابد.
باید تلاش جدی صورت گیرد تا اعتبار سد گرین افزایش یابد

به گزارش سایت گرو، محمدناصر نیک بخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان بااشاره به درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده برای استان در سال آینده اظهار داشت :این مبلغ در آمد مالیاتی برای استان سنگین است و سبب  فشار به اقشار مردم می شود.

 وی با بیان اینکه همه مدیران، نمایندگان و روسای سازمان‏ها برای جذب اعتبارات ملی باید تلاش کنند، گفت: به عنوان نمونه برای سد گرین نهاوند در بودجه سال آینده یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده که باید تلاش جدی صورت گیرد تا این مبلغ افزایش یابد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان استان کشاورزی محسوب می‎شود، افزود: در شرایطی که کشاورزی از مالیات معاف است باید برای تحقق درآمد مالیاتی به کسبه و صنعت آسیب‌دیده استان فشار وارد شود.

نیک بخت تصریح کرد: درآمد مالیاتی در سال 94 به طور متوسط در کشور 25 درصد افزایش دارد ولی برای استان همدان این افزایش به 50 درصد رسیده است که باید با تلاش نمایندگان در راستای اصلاح آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه البته نباید فراموش کرد که دولت در چه شرایطی قرار دارد، تاکید کرد: در سال‎های گذشته 2.5 میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین  130دلار فروخته می‏شد که در حال حاضر به یک میلیون بشکه با قیمت 70 دلار رسیده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید درک کرد که دولت در چه شرایطی قرار دارد، گفت: از محل درآمد فروش نفت نیز 20 درصد به صندوق توسعه ملی و 14 درصد به وزارت نفت تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از محل فروش نفت چیزی عاید دولت نمی‎شود، گفت: در دولت گذشته به میزان کل تاریخ اکتشاف نفت در کشور، نفت فروخته شده و بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‎ایم.

نیک بخت عنوان کرد: در شرایطی فعلی به این نتیجه می‎رسیم که اقتصاد مقاومتی به چه میزان در استان دارای اهمیت است و در صورت اجرای درست و کامل آن می‎توان انتظار داشت که فشارهای مختلف اقتصادی دفع شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی دولت تاکید کرد: دولت در این شرایط ضمن اجرای طرح تحول نظام سلامت، اعتبارات عمرانی استان را تا 70 درصد تخصیص داده است.

استاندار همدان با تصریح بر اینکه دولت قول تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی داده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته تنها 28 درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال 17 درصد از اعتبارات عمرانی به صورت استانی توزیع می‎شود، بیان کرد: از این میزان پنج درصد اعتبارات براساس الزامات تخصیص داده می‎شود و فقط 12 درصد در اختیار استان برای توزیع است.

نیک بخت عنوان کرد: در حال حاضر 83 درصد از اعتبارات عمرانی ملی است و این امر می‎طلبد تا مدیران و روسای سازمان‎ها پیگیری لازم را برای جذب این اعتبارات داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه مدیران، نمایندگان و روسای سازمان‏ها برای جذب اعتبارات ملی باید تلاش کنند، گفت: به عنوان نمونه برای سد گرین نهاوند در بودجه سال آینده یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده که باید تلاش جدی صورت گیرد تا این مبلغ افزایش یابد.

استاندار همدان درباره نرخ نان نیز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده قیمت نان سنگک از 600 تومان به 550 تومان کاهش پیدا کرد .

وی بیان کرد: افزایش قیمت نان سبب افزایش درآمد نانوا نشده و حق آنها نیز تامین نمی‎شود چرا که دولت قیمت گندم را افزایش داده و باید این مسئله نیز مورد توجه باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه نقش عمده‎ای در توسعه استان همدان دارند، بیان کرد: کار کردن با رسانه‎ها دشوار است ولی از آنها انتظار داریم تمامی مسائل را در کنار هم ببینیم.

وی درباره تحقق درآمد استان همدان نیز گفت: جای گله دارد که گمرک و صنعت، معدن و تجارت استان همدان نتوانند درآمد مصوب خود را محقق کنند.

نیک بخت با اشاره به اینکه انتظار بیشتری از گمرک برای فعالیت می‎رود، گفت: تا هفته آینده تغییراتی در گمرک استان همدان صورت می‎گیرد.

دیدگاه شما