تازه های سایت

کد مطلب: 22689
24. آذر 1393 - 10:34
مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان همدان گفت: اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومانی برای بخش آب همدان در سال آینده پیشنهاد شده است.
اعتبار 126 میلیارد تومانی برای بخش آب همدان/سهم سد گرین فقط یک میلیارد تومان

به گزارش سایت گرو، مرتضی عزالدین اظهار داشت: اعتبار بخش آب منطقه‎ای در سال آینده 126 میلیارد تومان پیشنهاد شده و نسبت به سال 93 با افزایش 50 درصد روبه ‏رو است.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای افزایش این میزان اعتبار هستیم، گفت: اعتبار پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان در لایحه بودجه سال آینده 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان همدان درباره اعتبارات سد گرین نهاوند نیز گفت: برای این سد 40 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده ولی گویا در لایحه برای آن یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 14میلیارد تومان به پیمانکار پروژه سد گرین بدهکار هستیم و نیاز است تا مسئولان و نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده نسبت به افزایش اعتبار این پروژه تلاش کنند.

عزالدین با اشاره به اینکه اعتبار سد سرابی تویسرکان و سد شنجور رزن برای سال آینده افزایش داشته است، تصریح کرد: برای این دو سد به صورت جداگانه 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم این میزان تصویب و تخصیص داده شود.

وی با تصریح بر اینکه تمامی پروژه‎های بخش آب منطقه‎ای استان همدان در سال آینده افزایش اعتبار دارند، گفت: سال 93 برای بخش آب منطقه‎ای استان همدان 57 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان همدان با بیان اینکه هزار و 200 میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه آب منطقه‎ای تعریف شده است، تصریح کرد: اعتبارات دولتی فعلی پاسخگوی نیاز پروژه‎ها نبوده و باید افزایش داده شود.

وی عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی با پروژه‎های با پیشرفت بالای 80 درصد بوده و این امر برای برخی پروژه‎های با پیشرفت کم همدان مشکل ایجاد کرده است.

عزالدین درباره پروژه آبرسانی از سد تالوار به استان همدان نیز گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‎های آبرسانی در کشور محسوب می‌‏شود که آب شرب مورد نیاز سه شهرستان، 10 شهر و 58 روستا را تامین می‏‌کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: برای اتمام این خط انتقال به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان همدان عنوان کرد: اما با روند تخصیص اعتبار در سال‏‌های گذشته نمی‏‌توان پروژه را به سرعت به اتمام رساند، به طوری که هر سال نزدیک به 25 میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته می‏شود و این اعتبار پاسخگوی نیاز پروژه نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما