تازه های سایت

کد مطلب: 22687
23. آذر 1393 - 9:24
بهره برداری از طرح های عمرانی نهاوند به دلیل کمبود اعتبار در هاله ای از ابهام قرار دارد.
وضعیت پروژه های عمرانی نهاوند در هاله ای از ابهام

به گزارش سایت گرو، در حالی که با سفر معاون اول رئیس جمهور و همراهی تعدادی از وزرا به استان همدان انتظار می رفت که اعتبار لازم برای بعضی از پروژه های عمرانی شهرستان نهاوند اختصاص یابد اما طبق اخبار منتشر شده ظاهرا این اتفاق نیفتاده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،محمدرضا نعمت‎زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلا‌ب اسلا‌می و سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از جمله مهمترین افرادی بودند که در چند روز اخیر به استان همدان سفر کرده و از شهرهای مختلف استان و پروژه های عمرانی آنها بازدید کردند و طرح هایی را نیز افتتاح کردند ولی از طرف این هیئت کسی به شهرستان نهاوند سفر نکرد و سراغی از پروژه های عمرانی و بر زمین مانده این شهر مانند بزرگترین پروژه عمرانی استان یعنی سد گرین نگرفت!

از جمله مهمترین طرح هایی که چند روز گذشته در استان افتتاح شد و شهرستان نهاوند سهمی از این طرح ها نداشت می توان به :

*** بهره برداری از كارخانه ۵۵۰ هزار تني كنستانتره سنگ آهن اسدآباد را که با سرمايه‌گذاري ۶۰۰ ميليارد ريالي و ايجاد اشتغال ۱۳۵ نفري به صورت مستقيم آماده شده است.

*** بهره‌برداري از شركت بافت‌سان ملاير با سرمايه‌گذاري هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال و ايجاد ۲۱۰ شغل مستقيم، توسط معاون اول رئیس جمهور.

*** افتتاح کارخانه فروسیلیس غرب پارس در ملایر با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن فروسیلیس در زمینی به مساحت پنج و شش دهم هکتار و ۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری که به طور مستقیم برای ۱۳۰ و به طور غیر مستقیم برای هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

*** سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در حاشیه بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی اسدآباد از جذب یک پزشک متخصص به صورت تمام وقت در درمانگاه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: شعبه تأمین اجتماعی اسدآباد از وضعیت استیجاری خارج شده و به صورت مستقل صاحب ملک خواهد شد.

این طرح ها در شهرهای استان همدان به بهره برداری رسید ولی کسی از سد گرین نهاوند سراغی نگرفت پروژه ای که بنا به گفته مسئولان بزرگترین پروژه عمرانی استان همدان است.

پزوژه ای که بنا به گفته مدیرعامل آب‎ منطقه‎ای همدان در سال 91 و 92 دارای پیشرفت خوبی بود اما طی دو سال گذشته به بهانه اینکه پیشرفت کمتر از 20 درصد دارد، تقریبا اعتبارات آن به صفر رسیده است و پیمانکار این پروژه نیز در حال حاضر 14 میلیارد تومان از استان طلب دارد.

کسی از بیمارستان نهاوند نگفت که چندین سال است به گفته مسئولان تا آخر سال تجهیز و به بهره برداری می رسد ولی هنوز هیچ خبری نیست.

کسی نبود که از صدای سوت قطاری بگوید که طبق وعده مسئولین سابق نهاوند قرار بود تا پایان سال 90 به بهره برداری برسد.

و کسی نبود که نبود...

انتهای پیام/

دیدگاه شما