تازه های سایت

کد مطلب: 22684
23. آذر 1393 - 8:36
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:شهرستان نهاوند با تولید 134 هزار تن چغندر قند بیش از 50 درصد محصول تولیدی استان را به خود اختصاص داده است.
تولید بیش از 50 درصد چغندر استان در نهاوند

احد ظفری در گفت و گو با سایت گرو، گفت: شهرستان نهاوند به علت داشتن آب و هوای مساعد و همچنین بارشهای مناسب و جاری بودن رودخانه های دائمی مانند گاماسیاب یکی از قطبهای اصلی کشاورزی در سطح استان است که کشاورزی در آن رونق فراوان دارد به گونه ای که این شهرستان در 14 محصول کشاورزی در سطح استان جایگاه برتر را دارا است.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت چغندرقنداز مزارع شهرستان نهاوند تاکنون 134هزار تن چغندرقند از سوی کشاورزان به پنج کارخانه قند کشور تحویل داده شده است .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد:شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت چغندرقند است که بیش از 50 درصد چغندر تولیدی استان از این شهرستان بدست می آید.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصول چغندر قند در بیش از سه هزارو 500 هکتار از اراضی شهرستان از اوایل مهرماه سالجاری آغاز شده است افزود: پیش بینی برداشت ما از زمین های زیر کشت 130 هزار تن بود که خوشبختانه این رقم تا پایان فصل برداشت به 134 هزار تن رسیدکه در مقایسه با میزان برداشت سال گذشته که 105 هزار تن بود 25 درصد افزایش را نشان می دهد.

ظفری افزود: چغندر تولیدی نهاوند با میانگین عیار بیش از 16 درصد از جمله محصولات تولیدی است که کارخانه های قند به علت کیفیت بالا از مشتریان خوب آن محسوب می شوند .

وی گفت: در آمد حاصل از چغندر تولیدی امسال در شهرستان 330 میلیارد ریال می باشد که تزریق این میزان سرمایه به شهرستان باعث رونق بیشتر تولیدات کشاورزی و همچنین بالا رفتن اشتغال می شود .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از پرداخت پول کشاورزان توسط کارخانه های قند خبر داد و افزود: کشاورزانی که تا قبل از مهرماه چغندر خود را تحویل کارخانه داده اند تسویه حساب آنها در حال انجام است و مابقی نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما