تازه های سایت

کد مطلب: 22576
16. آذر 1393 - 9:40
مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند:
نزدیک به 4 هزار نفر عضو کتابخانه های مساجد نهاوند می باشند
مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند گفت: سالانه نزدیک به 4 هزار نفر از اعضای کتابخانه مساجد نهاوند از 44360 جلد کتاب این نهاد استفاده می کنند.
نزدیک به 4 هزار نفر عضو کتابخانه های مساجد نهاوند می باشند

سید سعید میری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهار کرد: تا کنون 36 کتابدار در 25 مسجد شهرستان نهاوند مشغول خدمات رسانی به اعضا و بچه های مسجدی هستند که تمامی این کتابخانه ها به ثبت رسیده اند.

وی گفت: این 44360 جلد کتاب  شامل کتب، کمک درسی برای دانش آموزان و دانشجویان، مذهبی و دینی، علمی، فرهنگی، سرگرمی، هنری، قصه و داستان برای سنین مختلف است که ثبت سامانه مرکزی شده است، و تا این لحظه صفر کتابخانه درجه یک و 2 کتابخانه درجه دو و 1 کتابخانه درجه سه و 6 کتابخانه درجه چهار و 16 کتابخانه درجه پنج از نهاوند در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی گفت: با مشارکت خیران و مردم تعداد 11 کتابخانه شهری و 14 کتابخانه روستایی با فضایی افزون بر 1571 متر مربع مساحت در نقاط مختلف شهری و روستایی احداث شد که تا این لحظه  نزدیک به 5000 عضو ثابت از خدمات کتابخانه‌های مساجد در نهاوند  استفاده می کنند.

میری افزود: تعداد 19 کتابخانه باز در این شهرستان ثبت شده است که از این تعداد 8 کتابخانه روستایی و 11 کتابخانه شهری است که تا کنون بیش از 100 قفسه نگهداری کتاب چوبی با مشارکت مردم و دولت بودجه آنها تامین و به آنها تحویل شده است.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار کرد: بیش از3500نفرعضو 52 کانون فرهنگی وهنری مساجد شهری و روستایی در نهاوند هستند، که  مدیران و اعضای آنها با کمترین امکانات و بدون دریافت حقوق و با توکل به خدا نقش بسزایی در گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در مکان های دور دست دارند.

میری عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط دور دست شهری وروستایی هستند که با رشته های ورزشی، قرآنی، احکام،خطاطی، نقاشی، هنرهای دستی و تزئینی،تواشیح، سرود و ده ها برنامه دیگر در مساجد به رشد فرهنگ و تعالی مذهبی کمک می کنند.

وی بیان کرد: تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند از 8کانون در سال 88 به 52 کانون در امسال افزایش یافته است، و تاکنون بیش از3500نفر عضو آنها در سطح شهر و روستا ها هستند که بیشتر مدیر کانون ها و کتابداران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

میری افزود: تمامی کانون ها مجهز به امکاناتی مانند رایانه، دوربین تصویربرداری،سالن مطالعه و لوازم اداری هستند و درحال حاضر یک کانون تخصصی ویژه پژوهش در سطح شهرستان می باشد که ما  به دنبال گسترش کانون های تخصصی دیگر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما