تازه های سایت

کد مطلب: 22551
9. آذر 1393 - 23:13
نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: پروژه تعیین هویت شهدای گمنام در نهاوند و ملایر آغاز شد.
شهدای گمنام نهاوند تعیین هویت می شوند

به گزارش سایت گرو، فریدون روشنایی با اشاره به پروژه تعیین هویت شهدای گمنام با استفاده از آزمایشات DNA، گفت: این پروژه علاوه بر همدان در دو شهرستان ملایر و نهاوند در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط امور ایثارگران سپاه اظهار داشت: هدف از این طرح در اولویت نخست شناسایی شهدای تازه تفحص شده و شهدای خاکسپاری شده است.

 نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از زمان اجرای این پروژه و برابر با هماهنگی مسئولان مربوطه کمیته جستجوی مفقودین از DNA تمام شهدای تفحص شده نمونه برداری انجام ‌می‌دهد.

 وی با اشاره به تشکیل بانک DNA شهدا عنوان کرد: نمونه‌های به دست آمده به آزمایشگاه منتقل و پس از کدگذاری یک بانک DNA از این شهدا تشکیل می‌شود.

روشنایی تصریح کرد: شناسایی شهدای تازه تفحص شده توسط بانک اطلاعاتی حدود یک ماه به طول می‌انجامد و در صورتی که شهید گرانقدری از این طریق شناخته شد با نام خود در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود، در غیر این صورت اطلاعات وی همراه با اطلاعات محل تدفین ذخیره می‎شود. این طرح در استان همدان آغاز شده و با دعوت از خانواده‌های شهدای مفقودالأثر سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و غیره نمونه خون این خانواده‌ها را گرفته و به مرکز ژنتیک انسانی نور سپاه تهران منتقل می‌کنیم.

 نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به 96 شهید مفقودالاثر در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرستان‌های ملایر و نهاوند با دعوت از خانواده‌های این شهدا آغاز شده است.

‌ انتهای پیام/

دیدگاه شما