تازه های سایت

کد مطلب: 22498
28. آبان 1393 - 9:40
معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت:شهرستان نهاوندبا توجه به قرار گرفتن بر روی گسل زلزله از مناطق ویژه استان در امداد رسانی است.
نهاوند به دلیل قرار گرفتن روی گسل زلزله از مناطق ویژه استان است

به گزارش سایت گرو، عباس خاکساردر کارگروه آموزشی یک روزه تیم درمان اضطراری شهرستان نهاوند بر باز آموزی تمرین های عملی توسط اعضای تیم درمان اضطراری تاکید کرد و افزود:اعضای تیم های درمان علاوه بر تخصص در حوزه درمان و بهداشت لازم است با یک سری مهارت های امدادی مانند نصب چادر آشنا شوند تا بتوانند در موقع اضطرار از آن استفاده نمایند .

وی شهرستان نهاوند را با توجه به قرار گرفتن بر روی گسل زلزله از مناطق ویژه استان دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان روی گسل زلزله قرار گرفته و موقعیت آن به لحاظ آسیب پذیری از جایگاه ویژه ای برخوردار است لذا تجهیز تیم درمان اضطراری آن نیز به صورت ویژه خواهد بود.

معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: یکی از بارزترین گروه هایی که در حوادث طبیعی پس از نجات مصدومان به یاری نیازمندان می شتابند گروه های درمان اضطراری هستند لذا لازم است این تیم ها همواره از آمادگی های لازم برخوردار باشند.

وی هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی را توان افزایی و بازآموزی آموخته های علمی و عملی در خصوص مدیریت بحران ذکر کرد و گفت:برگزاری کارگاه های آموزشی نقش مهمی در توان افزایی نیروی انسانی به عنوان محور کارها و همچنین بازنگری در عملیات امداد رسانی درمانی به مصدومان دارد.

خاکسار با بیان اینکه علاوه بر آمادگی نیروهای انسانی،بهره مندی از تجهیزات مورد نیاز از ملزومات تیم های درمان اضطراری است افزود: از آنجا که داشتن تجهیزات لازم در کنار نیروهای آماده و متخصص می تواند در خدمت رسانی به مصدومان بسیار اثرگذار باشد لذا این جمعیت تیمهای مربوطه را تجهیز کرده و اعتبارات این بخش را افزایش می دهد .

 وی عنوان کرد: با توجه به نقش حیاتی تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر و لزوم آمادگی آن ها در برابر حوادث طبیعی ،این تیم ها در سطح شعب 9 گانه استان تجهیز و تقویت می شوند.

معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان برگزاری مانورهای بزرگ منطقه ای را از جمله برنامه های عملیاتی تیم های درمان اضطراری ذکر کرد و افزود: تیم های درمان اضطراری در برگزاری مانورهای منطقه ای و ایجاد بیمارستان های مجهز صحرایی نشان داده اند که از آمادگی های لازم برخوردارند و نمونه آن در برگزاری مانور بزرگ منطقه ای نهاوند که با حضور چند استان غربی کشور برگزار شد مشاهده گردید .

دیدگاه شما