تازه های سایت

کد مطلب: 22497
28. آبان 1393 - 9:29
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، 100 نمایشگاه کتاب در مدارس شهرستان نهاوند برپا شد.
برپایی 100 نمایشگاه کتاب در مدارس نهاوند

به گزارش سایت گرو، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: در نمایشگاه های کتاب امسال در مدارس نهاوند بیش از 10 هزار جلد کتاب در قالب 650 عنوان با موضوعات علمی آموزشی ،داستان ، مذهبی و اجتماعی عرضه شده است .

جمشید ذکایی افزود: در این نمایشگاه ها کتاب های مرتبط با هر گروه سنی با 15 درصد تخفیف عرضه شده که علاوه بر دانش آموزان، مدارس نیز می توانند از این فرصت برای غنی سازی کتابخانه های خود استفاده کنند.

وی کتاب را مهمترین ابزار بصیرت و آگاهی در جامعه دانست و گفت: مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ مطالعه است که لازمه این کار تقویت کتابخانه های مدارس و پشتیبانی دستگاههای فرهنگی ازاین کتابخانه ها است.

ذکایی افزود: در حال حاضر در مدارس این شهرستان 52 کتابخانه مستقل و 97 کتابخانه غیر مستقل با 134 هزار و 200 جلد کتاب وجود دارد که بر این اساس سرانه کتاب در نهاوند چهار و نیم جلد به ازای هر دانش آموز می باشد.

وی وجود کتابخانه های کلاسی در مدارس را از جمله طرح های مفید برای مطالعه و انس بیشتر دانش آموزان با کتاب عنوان کرد و گفت: علاوه بر کتابخانه های مستقل و نیمه مستقل در مدارس تعداد 400 کتابخانه کلاسی نیز در آموزشگاه ها وجود دارد که کتاب های آموزشی و کمک آموزشی و داستانی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نهاوند به برنامه های حاشیه ای هفته کتاب در مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس مسابقه کتابخوانی توسط تعدادی از مدارس در این هفته برگزار می شود و علاوه بر آن جهت مشارکت دانش آموزان در غنی سازی کتابخانه ها ، طرح اهدای کتاب نیز در سطح تمامی مدارس اجرا می شود.

در حال حاضر در شهرستان نهاوند بالغ بر 24 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاه شما