تازه های سایت

کد مطلب: 22482
25. آبان 1393 - 8:07
امام جمعه نهاوند گفت: بسیجی باید مطالبه گر باشد و مطالبه گری در بسیج فعال شود، ضمن اینکه باید به تمام مسائل روز، جامعه و سیاست آگاه باشد.
مطالبه‌گری از ویژگی‌های اصلی بسیج محسوب می‌شود

 به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ملایر اظهار کرد: راه انبیا و ائمه مبارزه مستمر با طاغوت‌ها بوده است و امروزه نیز ما در حال نه جنگ سخت بلکه جنگ نرم هستیم. 

وی به ابزار مورد نیاز در جنگ نرم و فرهنگی اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوان  در این جنگ پیروز و موفق بود نیازمند سه مسئله شناخت و معرفت، فهم عمیق دین و صبرو بصیرت و علم است. 

امام جمعه نهاوند در بحث شناخت و معرفت عنوان کرد: همانگونه که امام علی (ع) به کمیل گفت "در راهی حرکت کن که نسبت به آن معرفت داشته باشی" باید راه را شناخت و در راه درست حرکت کرد.

 وی تصریح کرد: خدا را بشناسیم و وقتی که خدا از راه درست بشناسیم، پیغمبر و ائمه را خواهیم شناخت و این همان دعایی است که همه روزه ما می کنیم و آن دعا اهدنا الصراط المستقیم است.

 مغیثی عنوان کرد: بعد از شناخت و معرفت قدم دوم فهم درست دین است و دین را به طور دقیق و عمیق شناخت و صزف اینکه فقط امام زمان را بشناسیم کفایت نمی کند.

 وی فهم عمیق دین راطبق سخن امام راحل (ره) فقه دانست و بیان کرد: اگر دین را شناختی بینا خواهی شد و سرت کلاه نمی رود و تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیری.

 امام جمعه شهر نهاوند قدم سوم در این مبارزه صبر، بصیرت و علم ذکر کرد و گفت: ممکن است آدم نسبت به خدا  و امام زمان خود شناخت و معرفت و درک عمیقی از دین  داشته باشد ولی صبر و مقاومت و بصیرت نداشته باشد در نتیجه همانند طلحه و زبیر و یک سری از اصحاب پیامبر از راه دین خارج می شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما