تازه های سایت

کد مطلب: 22481
25. آبان 1393 - 7:58
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند:18 هزار عاشق حسینی از نمایشگاه "از بقیع تا کربلای" نهاوند بازدید کردند.
بازدید 18 هزار نفر از نمایشگاه "از بقیع تا کربلای" نهاوند

حجت الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو،گفت:سال گذشته بیش از 25 هزار نفر از نقاط مختلف ایران از این نمایشگاه زیبا و تاثیر گذار که بزرگترین نمایشگاه باز سازی واقعه کربلا به صورت ماکت و نمونک گلی است بازدید کردند که پیش بینی می شود امسال بیشاز 25 هزار نفر از آن بازدید کنند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه با همکاری جوانان عضو بسیج،کانون فرهنگی و هنری مساجد،کانون هلال احمر و اداره تبلیغات اسلامی در کنار گلزار شهدای این روستای برگزار می‌شود.

گروسی افزود: کار ساخت این نمایشگاه توسط اعضای بسیج پایگاه شهدای روستای تکه با کمک کانون هلال احمر و اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای این روستای 11روز مانده به شروع ماه محرم آغاز و در ابتدای محرم آماده بازدید عموم مردم می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: برای ساخت این نمایشگاه به سبک معماری سنتی  تعدادی از جوانان روستا به مکه مکرمه و عتبات عالیات سفر کردند که در ایام ساخت آن بیش از 80 نفربه صورت شبانه روزی و به مدت 20 روز تلاش می کنند.

وی با اشاره به تاثیر گزاری این کار فرهنگی و مذهبی در بین مردم گفت: آن چه که باعث شد تا مردم، مسئولان و بخصوص نسل جوان توجه ویژه ای به این نمایشگاه داشته باشند شبیه سازی سه شهر کربلا، کوفه، شام و صحنه های کارزار 72 یار امام حسین(ع) با لشگریان یزید  به صورت طبیعی با ماکت و نمونک گلی است.

گروسی بیان کرد: از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین(ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی اصغر(ع) و وصل کردن آنها به دفاع مقدس است.

 سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: وقتی مردم و مخاطبان نسل امروز وارد نمایشگاه می شوند، به خودی خود پس از پایان بازدید به این احساس می رسند که مابین قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی پیوندی نا گسستنی است و این همان هدفی است که مسئولان برگزاری نمایشگاه طراحی کرده اند.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس کمتر دیده شده دوران دفاع مقدس در نمایشگاه روستای تکه و برگزار کردن آن در کنار گلزار شهدا با فضایی نزدیک به 700 متر و رفتار مناسب اسلامی با مردم و پذیرایی های خیلی خوب باعث توجه ویژه مردم به آن شده است.

فرماندار نهاوند نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بی نظیر گفت: این کار جوانان روستای تکه که یک اثر ماندگار فرهنگی است را می توان برای سایر نقاط کشور الگو برداری کرد، زیرا وقتی نوجوان و کودکی وارد این نمایشگاه می شود خود به خود ذهن او به سمت مظلومیت شهدای دشت کربلا و جنگ تحمیلی می رود.

امامعلی عبدالملکی افزود: استفاده از ابزاری به سبک معماری قدیم که از خاک خشت، گل، چوب،  سنگ و  آجر که از جنس انسان است بیشتر در مخاطب اثر می گذارد به نحوی که استقبال پرشور مردم و سوال کردن کودکان از والدین خود حکایت از آن دارد که آنها علاقه مند به فلسفه قیام  عاشورا هستند.

فرماندار نهاوند اظهار کرد: در کنار برپایی نمایشگاه نصب عکس هایی  شهدای جنگ تحمیلی و بمباران های ارتش بعث عراق در نهاوند که برای اولین بار است که مردم آن را می بینند  در نوع خود بی نظیر  و بسیار جالب است که همه این کارها  باعث شده میهمانانی از استانهای تهران، البرز، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، همدان، لرستان  و سایر نقاط کشوربه محل برگزاری  این نمایشگاه بیایند وخاطره خود را در دفتر نمایشگاه ثبت کنند.

عبدالملکی بیان کرد: از دیگر ظرافت های کاری در نمایشگاه ازبقیع تا کربلا استفاده مناسب از ابزار تبلیغی مانند رسانه ملی، نشریات، خبرگزاری ‌ها، سایت ها، سامانه پیامکی و تبلیغات شهری و میدانی است که مخاطب را به سوی خود می خواند.

وی گفت: حرکت جوانان روستای تکه نشان می دهد که چگونه می‌توان با هزینه ای کم و با استفاده از ظرفیت های موجود فرهنگی ومذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشورا و دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تا کنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده اند و جای آن در جامعه خالی است.

فرماندار نهاوند افزود: بر اساس هماهنگی که با مسئولان نمایشگاه انجام شد مقرر گردید تا پایان محرم و سفر نمایشگاه برپا باشد تا علاقمندان بیشتری بتوانند از آن بازدید کنند

 این نمایشگاه در جنب گلزار شهدای روستای تکه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 24 شب در 8کیلومتری نهاوند به سمت بروجرد بعد از روستای فیازمان آماده بازدید عموم مردم است.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما