تازه های سایت

کد مطلب: 22474
24. آبان 1393 - 8:03
امام جمعه نهاوند گفت: متأسفانه در جامعه ما مردم به کتاب و مطالعه کتاب عادت ندارند.
فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور ما ضعیف است

 به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نهاوند در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما مردم به کتاب و مطالعه کتاب عادت ندارند که در این زمینه از بسیاری از کشورهای دنیا عقب هستیم.

وی گفت: گرچه اسلام و دین بارها به مسلمانان سفارش و تأکید کرده که به مطالعه کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهیم اما تاکنون امار مطالعه کتاب در ایران رشد قابل توجه ای نداشته است.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: مسئولان مختلف با همکاری و کمک مردم باید با اجراب برنامه های مناسب و تشویقی کمک کنند تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور تقویت شود.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت کند که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای و ادامه تحریم ها در تمام زمینه ها خودکفا و مستقل باشد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: رئیس جمهور آمریکا از طرفی به مقام معظم رهبری ایران نامه می نویسد و خواهان کمک و همکاری ایران در حل مشکلات منطقه و توافق در مذاکرات هسته ای است و از طرف دیگر به عربده کشی و زورگویی خود و ایجاد مشکل ادامه می دهد.

وی در ادامه با اشاره به قیام و اعتراض مردم بحرین و قتل عام آنها توسط حکومت مستبد آل خلیفه با حمایت آمریکا و عربستان بیان داشت: چرا باید مملکتی که بیش از ۷۵درصد آن شیعه است حاکمیتی وابسته به عربستان داشته باشد.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: اگر آمریکا واقعا به فکر دموکراسی و حقوق بشر است و به رای اکثریت احترام می گذارد همین رویه را در فلسطین اشغالی و کشور بحرین عملی و اجرا کند اما همه می دانند که آمریکا از این شعارها برای فریب  افکار عمومی استفاده می کند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: حکومت فاسد آل خلیفه اعلام کرده انتخابات مجلس این کشور برگزار می شود و برای جمعیت ۷۵ درصدی شیعه ۱۸ صندلی مجلس و برای ۲۵ درصد سنی ۲۲ صندلی در نظر گرفته که این ظلم آشکار و مشخص به مردم مظلوم بحرین است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: مردم و احزاب سیاسی شیعه در بحرین اعلام کرده اند که این انتخابات را تحریم می کنند چون توطئه و دسیسه استکبار جهانی و عربستان صعودی برای نابودی و تباهی مسلمانان شیعه پشت آن قرار دارد.

وی ادامه داد: شیعیان و مسلمانان بحرین از قیام و اعتراضات خود سه هدف، تغییر حکومت آل خلیفه، عدم مداخله آل سعود و دخالت و نظارت سازمان های مسئول جهانی برای توقف سرکوب و کشتار شیعیان مظلوم بحرین را دنبال و پیگیری می کنند و تا به مطالبه بر حق نرسند از این اعتراضات دست نمی کشند.

امام جمعه نهاوند در ادامه به موفقیت های اخیر ارتش عراق و سوریه در مقابله با داعش اشاره کرد و افزود: آمریکا داعش را حمایت و مجهز و پشتیبانی می کند و از طرف دیگر با ایجاد دروغین گروه مقابله با داعش و نابودی آن، افکار عمومی جهان را به سخره و بازی می گیرد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر نهاوند به جنایت و کشتار نیروهای رژیم صهیونیستی در نواحی کرانه باختری فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از قدرت و بیداری مسلمانان و حرکت و قیام آنان سخت به رعب و وحشت افتاده و قصد دارد تحت هر شرایطی مسلمانان را سرکوب کند.

حجت الاسلام مغیثی خبر تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما را از اخبار مهم  هفته گذشته برشمرد و بیان داشت: از ظواهر امر چنین بر می آید مدیریت گذشته در کار خود موفق و توانمند بوده و با توجه به اینکه این تغییر دراختیار مقام معظم رهبری است ما هم باید راضی و خشنود باشیم.

وی سفر معاون رئیس جمهور عراق به ایران را یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته ذکر کرد و عنوان کرد: امروز عراق به ایران نیازمند است و کشور عراق برای حل مشکلات خود و خصوصا مقابله و نابودی گروه داعش سخت به کمک ایران وابسته است چون به خوبی میداند آمریکا در این زمینه دروغ می گوید و هیچ کاری انجام نمی دهد.

دیدگاه شما