تازه های سایت

کد مطلب: 22473
23. آبان 1393 - 14:02
فرماندار نهاوند گفت: اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در پیشگیری از پدیده شوم اعتیاد دارد و دستگاه های فرهنگی باید از تمام ظرفیت های خود در این راه استفاده کنند.
فرماندار نهاوند:

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری نهاوند افزود: دستگاه های مسوول به ایفای نقش خود در انجام تبلیغات و اقدامات شعاری اکتفا نکنند بلکه لازم است با برنامه ریزی های اصولی و عملیاتی و برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به اطلاع رسانی به خانواده ها و اقشار مختلف مردم اقدام شود.

وی با بیان اینکه توجه به محورهای اجتماعی یکی از مولفه های مهم و تاثیر گذار برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد است اضافه کرد: برای مبارزه ریشه ای با پدیده اعتیاد باید از اهرم های اجتماعی مانند خانواده ،فضاهای عمومی ، تفریحی و دیگر نهادهای اجتماعی کمک بگیریم و با مردم ارتباط مثبتی داشته باشیم.

فرماندار نهاوند در ادامه به مساله کشت خشخاش و شاهدانه که در حاشیه برخی از مزارع این شهرستان کشت میشود اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از وقوع چنین مساله ای باید نیروی انتظامی با کمک بسیج هنگام فصل کشت محصولات گشت زنی های لازم را در این زمینه داشته باشند .

وی افزود: همچنین کمیته فرهنگی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید با هماهنگی شوراهای روستا با اهالی و کشاورزان هر منطقه جلساتی برگزار کند و اتحادیه اصناف نیز باید از تراکتور داران تعهد بگیرد که نسبت به کشت خشخاش اقدامی نکنند.

وی همچنین از بخشداران خواست که با کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارتباط لازم را داشته باشند و مصوبات آنها را در سطح منطقه خود عملیاتی سازند .

دیدگاه شما