تازه های سایت

کد مطلب: 22472
22. آبان 1393 - 23:25
نماینده معین مردم نهاوند در مجلس:
دانش‌‌آشتیانی راه سختی در پیش دارد
نماینده معین مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی معتقد است گزینه دولت برای وزارت علوم باید تلاش زیادی برای جلب رأی نمایندگان انجام دهد.
نماینده معین مردم نهاوند در مجلس

به گزارش سایت گرو، بهروز نعمتی، جو منفی مجلس نسبت به وزیر معرفی شده برای وزارت "علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات" را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان باید بیشتر از این ها تلاش کنند تا نظر نمایندگان را جلب کنند.

وی در توضیح چگونگی رابطه دولت و مجلس در صورت عدم اعتماد به احمدی دانش آشتیانی گفت: صرف یک موضوع نمی تواند در تعامل دولت و مجلس اثر داشته باشد، باید مجموعه ای از عملکردها در کنار هم قرار گیرد. هرچند ممکن است در بخشی مسائل، کدورت هایی هم بوجود بیاید.

وی افزود: بالاخره دولت این حق را دارد که فرد مورد نظر خود را معرفی کند، از طرفی مجلس هم حق دارد بر مبنای اجتهاد خود عمل کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال که "آیا بهتر نیست دولت قبل از معرفی گزینه خود، نظر نماینده ها را جویا شود؟" گفت: اعتقاد ما این است که دولت باید این رایزنی ها را داشته باشد و از آقای روحانی که خود نیز مجلسی است توقع می رود که بیشتر به این مسائل توجه داشته باشند.

وی افزود: البته رئیس جمهور نیز اختیارات خود را دارد و می تواند هرکسی را که تشخیص دهد به مجلس معرفی کند، امّا هرچه تعامل بیشتر باشد بهتر است.

دیدگاه شما