تازه های سایت

کد مطلب: 22471
22. آبان 1393 - 10:18
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 37 هزار هکتار از مزارع نهاوند زیرکشت پائیزه غلات قرار گرفت.
کشت پاییزه در 37 هزار هکتار از مزارع نهاوند

 احد ظفری در گفت و گو با خبرنگاران نهاوند افزود: با شروع کشت پائیزه در نهاوند که از مهر ماه تا کنون ادامه یافته پس از انعقاد قرار داد با کشاورزان ، بیش از 37 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان زیر کشت پائیزه غلات قرار گرفت.

وی گفت:از مجموع سطح زیر کشت غلات، 25 هزار هکتار به کشت گندم و 12 هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه بهترین زمان برای کشت پائیزه غلات از اوایل مهر ماه تا اواسط آبان می باشد افزود: با توجه به بارشهای جوی بهترین زمان کشت پائیزه غلات از مهر ماه سال جاری می باشد که این کاردر سطح شهرستان با انعقاد قرار داد با کشاورزان آغاز شده و تا کنون بیش از 90 در صد کشتها انجام گرفته است.

وی افزود: به منظور بالا بردن کیفیت محصولات کشت پائیزه از سوی این مدیریت بذور اصلاح شده و فراوری شده به میزان کافی بین کشاورزان توزیع شده است .

وی همچنین از نظارت کارشناسان و فارغ التحصیلات بخش کشاورزی بر نحوه کشت خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر روند کشت غلات پائیزه اکیپی مرکب از کارشناسان این مدیریت و همچنین فارغ التحصیلان بخش کشاورزی آماده گردیده که در طول زمان کشت بر آن نظارت داشته اند .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در خصوص بیمه محصولات کشاورزی از کشاورزان خواست با توجه به خسارات احتمالی نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام نمایند .

ظفری افزود: مجموع اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی نهاوند 76 هزار هکتار می باشد که سالانه بیش از 50 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات کشاورزی می رود و مابقی به باغات اختصاص دارد.

وی گفت: مجموع تولیدات سالانه محصولات کشاورزی اعم از محصولات باغی ، زراعی و دامی 620 هزار تن می باشد که ارزش ریالی آن هفت هزار و 170 میلیارد ریال می باشد.

شهرستان نهاوند به واسطه داشتن آب و هوای مساعد و بارشهای مناسب یکی از معدود شهرستانهای استان همدان است که در آن بخشهای مختلف کشاورزی رونق زیادی داشته و جایگاه برتری در استان دارد.

دیدگاه شما