تازه های سایت

کد مطلب: 22470
22. آبان 1393 - 8:51
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: به منظور ارائه بهتر خدمات دینی و مذهبی در شهرستان نهاوند از این پس مبلغان و خانه ‌‌‌‌‌‌های عالم نهاوند دارای بانک اطلاعات جامع و به روز می‌شوند.
بانک اطلاعاتی مبلغان و خانه‌های عالم نهاوند تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت گرو، اظهار کرد: برای ساماندهی مبلغان و روحانیان طرح هجرت  و مدیریت بهتر  امور دینی  و بررسی وضعیت خانه‌های عالم موجود در سطح روستاها بانک اطلاعات ویژه خانه‌های عالم شهرستان نهاوند در این اداره راه اندازی می شود.

وی افزود: با تأسیس این سامانه اطلاعاتی و طرح جامع ضمن به روز رسانی مشخصات مبلغان و روحانیان و اطلاع از ظرفیت خانه های عالم احداث شده و در حال تاسیس تصمیم گیری بهتری برای مدیریت  امور فرهنگی و مذهبی در روستا ها انجام می شود.

 گروسی گفت:  در حال حاضر در شهرستان نهاوند 21باب خانه عالم و 100نفر از مبلغان و روحانیانی  که تحت نظر این اداره در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی فعالیت دارند دراین سامانه ثبت شده اند  که  در مناطق روستایی زیر نظر هیئت امناء و روحانیون طرح هجرت اداره می شوند.

 گروسی اظهار کرد: کار ثبت اطلاعات خانه های عالم روستایی و مبلغان دینی از 19 آبان ماه امسال در این سامانه آغاز شده است و فرایند ثبت نام همچنان  ادامه دارد.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند بیان کرد: هدف از تاسیس این سامانه در شهرستان  استفاده از ظرفیت موجود خانه های عالم و دسترسی به اطلاعات علمی و دینی روحانیان و طبقه بندی مبلغان فعال و غیر فعال  و رتبه بندی  آنها ازجمله اهداف ثبت نام درسامانه سجام است.

وی عنوان کرد: به زودی تمامی 250 هیئت مذهبی نهاوند و 50 عضو کانون مداحان نیز دارای بانک اطلاعات جامع و سامانه می شود تا مردم بهتر آنها را بشناسند و نظارت بهتری بر عملکرد مداحان و هیئت های مذهبی انجام شود.

گروسی گفت: امام جمعه نهاوند در جلسه شورای فر هنگ عمومی شهرستان نهاوند  خواستار تشکیل کمیتهای برای آسیبشناسی و آسیبزدایی از فرهنگ عزاداری و نیز ساماندهی خدمات رسانی به عزاداران شد زیرا لازم است تا نقاط ضعف و قوت مداحان و عزاداری‌ها  شناسایی شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: امام جمعه نهاوند در نشست بعد از انجام عزاداری دهه اول محرم از عملکرد اعضای شورای هیئت های مذهبی، هیئت امناء مساجد،مداحان و روحانیان به خاطر نظم و تلاش جهت برپایی مراسم عزاداری و ارائه خدمات به عزاداران حسینی تشکر کرد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما