تازه های سایت

کد مطلب: 22452
20. آبان 1393 - 22:39
استاندار همدان گفت: اجازه حذف ایستگاه راه آهن ملوسان نهاوند را نخواهم داد.
استاندار همدان گفت: اجازه حذف ایستگاه راه آهن ملوسان نهاوند را نخواهم داد.

به گزارش سایت گرو، محمد ناصر نیکبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اضافه کرد: استان همدان دارای مطالبات زیادی است ولی روحیه مطالبه گری نداشته است.

وی گفت: با پیگیری های نماینده تویسرکان در مجلس قرار شد یک ایستگاه راه آهن در این شهر احداث شود ولی شایعاتی مبنی بر حذف ایستگاه راه آهن ملوسان نهاوند به گوش رسید که اینجانب اجازه این کار را نخواهم داد.

استاندار همدان در ادامه عنوان کرد: این استان با توجه به داشتن مشکلاتی در بحث راه و آب، نیازمند کمک و توجه کمیسیون عمران است.

نیکبخت با اشاره به اینکه پنج سد نیمه کاره در همدان در دست اجرا است گفت: هشت میلیارد ریال امسال به سد گرین اختصاص یافت که در صورتی که به این مقدار در لایحه بودجه سال آینده اعتبار برای این طرح پیش بینی شود، بهتر است این طرح حذف شود.

وی اظهار کرد: استان همدان در طول دوران انقلاب از ارز 70 ریالی استفاده نکرده حتی تا زمانی که ارز به 10 هزار ریال رسید نیز همدان از مزایای آن بی بهره بود.

استاندار همدان اضافه کرد: مصوبه آبرسانی از سد تالوار به همدان از برکات سفر رهبری فرزانه انقلاب به همدان در سال 83 است که اجرای آن تاکنون طول کشیده و در صورت تخصیص نیافتن اعتبار مناسب تکمیل آن پنج سال دیگر بطول می انجامد.

وی با ذکر اینکه استان همدان به زحمت خشکسالی های اخیر را پشت سر گذاشته یادآوری کرد: با توجه به زمانبر شدن طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان در صورت بروز خشکسالی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ابراز امیدواری کرد در لایحه بودجه 93 به این موضوعات توجه شود و اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز در این ارتباط از استان حمایت کنند.

نیکبخت در ارتباط با مشکلات حوزه راهسازی اظهار کرد: روزانه 20 هزار خودرو از مسیرهای شریانی همدان راهی استان های غرب کشور می شوند که در صورت تکمیل کنارگذرهای غربی و شرقی شاهد کاهش بار ترافیکی در این استان خواهیم بود.

استاندار همدان خواستار احیای دوباره ماده 16 شد و گفت: با همکاری بانک ها بسیاری از طرح های راکد با استفاده از این ماده قانونی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش فعال شدند.

نیکبخت افزود: پنج هزار فرصت شغلی از ابتدای سالجاری تا کنون در استان همدان ایجاد شده است.

دیدگاه‌ها

پترو شیمی که به ملایر رفت . ایستگاه راه آهن ملوسان نیز خذف شد و ایستگاه به تویسرکان رفت . پروژه سد گرین نیز که تعطیل می شود . پروژه بیمارستان هم کند پیش می رود . شاغلین ( کارگران ساده ) کارخانه سیمان نیز که عمدتا غیر بومی اند .

دیدگاه شما