تازه های سایت

کد مطلب: 22375
14. آبان 1393 - 8:31
بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند از ساخت کارخانه توليد قطعات بتنی سبک در این شهرستان خبر داد.

DSC04144

سيدرضا سلامتی در گفت و گو با سایت گرو، اظهار داشت: با پیگیری های استاندار و فرماندار نهاوند کارخانه توليد قطعات بتنی سبک يا بتن گازی با تکنولوژی کشور آلمان با سرمايه گذاری بنياد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نهاوند ايجاد می شود.

وی گفت: پس از بازديد مهندسين مشاور شرکت بنياد بتن از امکانات و زيرساخت های لازم به اين نتيجه رسيدند که شهرستان نهاوند تمام ويژگي های مورد نياز احداث اين کارخانه را دارد و با اعلام حمايت استاندارهمدان وتلاش  فرماندار شهرستان نهاوند تصميم گرفته شد اين کارخانه در نهاوند احداث شود.

بخشدار مرکزی نهاوند با اشاره به اينکه اين کارخانه توليد قطعات بتنی دومين کارخانه مطرح کشور است، گفت: يکی از مهمترين مسائل براي ايجاد اين کارخانه شناسايی معدن سيليسی است که بتواند نياز 20سال اين کارخانه را تامين کند که معادن سيليس اين شهرستان در جهان هم نظير سيليس هندوستان است که به عنوان بهترين سيليس جهان شناخته می شود.

وی با اعلام اينکه عمليات اجرايی اين کارخانه بزودی آغاز مي شود، گفت: 100 ميليارد تومان اعتبار اوليه براي سرمايه گذاری در اين طرح پيش بيني شده است و 10هکتار از اراضی شهرستان نهاوند هم با زير ساخت های لازم از جمله آب، برق، تلفن و گاز برای اين کارخانه مشخص شده است.

 سلامتی بيان داشت: براساس مطالعات اوليه اين کارخانه نياز استان های منطقه غرب و مرکزی کشور از جمله مرکزی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، آذربايجان هاي غربی و شرقی را می تواند تامين کند و در توسعه شهرستان و استان نقش بسزايی دارد.

وی در پايان گفت: کارخانه قطعات پيش ساخته بتنی براي 70نفر به صورت مستقيم و بيش از 400 نفر به طور غير مستقيم اشتغال زايی به همراه دارد و با توجه به اهدافی که اين طرح دنبال مي کند اميدوار هستيم تا بتوان توليدات کارخانه را به کشور عراق نيز صادر کنيم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما