تازه های سایت

کد مطلب: 22372
14. آبان 1393 - 8:18

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی در حاشیه برپایی مراسم عزاداری روز عاشورا در نهاوند اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان که پدید آورندگان واقعی حماسه 13 آبان هستند،با حضور پرشور خود در هیئت‌های سینه و زنجیر زنی ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) جواب یاوه گویی های آمریکا و سردمداران کفر را دادند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از قیام عاشورا بود به دنبال ایجاد امر به معروف و نهی از منکرو مبارزه با استکبار جهانی است که این هدف از اهداف قیام عاشورا نیز بوده است.

 امام جمعه نهاوند افزود: 13 آبان در حافظه تاریخی مردم ایران، به ویژه  دانش آموزان و دانشجویان نقش بسته است و به عنوان  یک روز ملی مبارزه با استکبار ثبت شده، که دلیل آن سه رویداد مهم دستگیری و تبعید حضرت امام در سال 43، شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 می باشد.

وی عنوان کرد: فلسفه وجودی شکل گیری انقلاب اسلامی بر اساس استکبار ستیزی بوده است و نماد استکبار جهانی امروز آمریکاست که ملت ایران بر اساس آموزه های عاشورایی علیه این نماد قیام کردند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز ایستادگی در برابر استکبار و ظلم و ستم و همچنین احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اضهار کرد: اگر ایران اسلامی از آبرو و عزت در جهان برخوردار است به برکت رهنمودهای امام خمینی(ع)، مقام معظم رهبری و پایمردی ملت شریف و ایثارگر است که دلیل آن قطع دست طمع و خیانت  سفارت خانه آمریکا  که در ایران به لانه جاسوسی تبدیل شده بود دارد.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: نهضت عاشورا این پیام را برای مسلمانان جهان دارد که مبارزه با ظلم و جور مبارزه ای تمام نشدنی است که مربوط به تمام اعصار است و تا استقرار پرچم جهانی اسلام بر سراسر گیتی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما