تازه های سایت

کد مطلب: 22323
11. آبان 1393 - 9:42
در هفتمین روز از ماه محرم دانش آموزان شهرستان نهاوند در قالب دستجات عزاداری با برگزاری مراسم سینه زنی تحت عنوان در رثای حضرت امام حسین(ع) و بر مصائب اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند .

به گزارش سایت گرو، جمشید ذکایی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند دراین مراسم گفت: این مراسم همه سال به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور هیاتهای دانش آموزی مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می شود و دانش آموزان با شور حسینی به عزاداری میپردازند.

وی افزود: هیاتهای دانش آموزی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) جلسات متعددی را در سطح مدارس برگزار کرده اند و در سوگ آن حضرت به عزا داری پرداخته اند .

وی گفت: در این راستا یکی از برنامه های این اداره در ایام ماه محرم، برنامه ریزی برای 48 هیئت عزاداری دانش آموزی در سطح مدارس متوسطه اول و دوم می باشد که این هیئات به صورت مدرسه به مدرسه عزاداری اباعبدالله را در سطح آموزشگاه برگزار می کنند.

ذکایی نتایج این برنامه ها را انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان عنوان نمود و افزود: یکی از مهمترین علل برگزاری اینگونه مراسم این است که شور حسینی در دلهای جوانان زنده است و لذا ما وظیفه داری این فرهنگ را به نسلهای بعدی خود منتقل کنیم.

وی به برگزاری دیگر مراسم ماه محرم اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه هایی که در ماه محرم در سطح مدارس برگزار شده است برپایی مراسم نذری و اطعام دادن است که با مشارکت معلمان و دانش آموز انجام یافته است.

وی گفت: همچنین به منظور تببین فلسفه امر به معروف و نهی از منکر برای دانش آموزان امسال گروه مصباح الهدی متشکل از 13 نفر روحانی خواهر و برادر به مدارس اعزام شدند و به بیان اهداف قیام عاشورا پرداخته اند.

قابل ذکر است که مراسم عزاداری دستجات عزاداری از محل کانون شهید باهنر آغاز و پس از عبور از خیابانهای سطح شهر با تجمع در مصلی نماز جمعه با مداحی مداحان به عزاداری پرداختند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما