تازه های سایت

کد مطلب: 22312
7. آبان 1393 - 9:03
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: محصولات لبنی تولید شده در نهاوند علاوه بر مصرف داخلی به بازار مصرف در کشور عراق نیز صادر می شود.

به گزارش سایت گرو،احد ظفری با بیان اینکه این میزان شیر در کارخانه های مواد لبنی به انواع فراورده های شیری تبدیل می شود افزود: تولیدات دامی شهرستان نهاوند به دلیل آب و هوای سالم کوهستانی و دشت و وجود علوفه تازه و بهداشتی از مرغوبیت خاصی برخوردار است، که مشتریان مخصوص به خود را در ایران وخارج از کشور دارد.

وی ادامه داد:شهرستان نهاوند با تولید سالیانه 154 هزارو 70 تن شیر جایگاه اول را در سطح استان دارد.

وی تولیدات بالای شیر و فراورده های لبنی در این شهرستان را عامل ایجاد کارخانجات بزرگ مواد لبنی ذکر کرد و گفت: از مجموع 36 کارخانه و واحد تولیدی مواد لبنی استان 9 واحد آن یعنی 25 درصد مجموع کارخانجات در نهاوند واقع شده که نیاز این شهرستان را در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی اشباع کرده است .

ظفری ایجاد کارخانه تولید پنیر uf نهاوند را پیشرفته ترین کارخانه تولید پنیر استان ذکر کرد و گفت: این کارخانه به صورت 100در صد مکانیزه بوده و قادر است در هر زمان قالبهای کوچک تا بزرگ پنیر را تولید کند.

وی به اشتغالزایی این بخش تولیدی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 269 نفر در نهاوند در واحدهای تولیدی مواد لبنی و همچنین جمع آوری شیر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما