تازه های سایت

کد مطلب: 22299
5. آبان 1393 - 11:04
مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا عنوان کرد: هرساله 400 پیر‌غلام حسینی درکشورشناسایی می‌شوند.

 

ابراهیم طاهری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو گفت: هر ساله بیش از 400 پیر‌غلام در قالب اجلاس ملی در کشور شناسایی و معرفی می‌شوند که با این روش به زودی بانک اطلاعاتی پیر‌غلامان حسینی کشور راه‌اندازی می شود.

 وی اظهار کرد: تبیین  منشور منویات مقام معظم رهبری در خصوص مداحی و آسیب شناسی آن و دوری از خرافه گرایی در ذکر اهل بیت (ع) برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی تقدیر از پیرغلامان ملی و بین‌المللی و مستندسازان برنامه‌های رادیویی با موضوع عاشورا از مهمترین اهداف این اجلاس بین المللی است.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا افزود: هدف از برگزاري اجلاس  دوازدهم در استان خوزستان و شهر اهواز نشر و گسترش فرهنگ  غنی و صحيح عاشورايي،معرفي نحوه عزاداري های سنتی و اصیل ایرانی و تجليل از پيرغلامان حسيني كه بيش از 70 سال سن و داراي هيات مذهبي هستند و شاگرداني را برای ادامه راه سرخ حسینی تربيت كرده و بيش از دو هزار بيت شعر دارند است.

وی گفت: به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی و مذهبی بانک اطلاعات  تمامی پیر‌غلامان حسینی در سطح کشور  جمع آوری  ساماندهی و تکمیل می شود، همچنین  سایت ویژه آواها و نواها و نغمات آیینی و مذهبی با بیش از  8 هزار قطعه نغمات آیینی گرد‌آوری می شود که علاقمندان می‌توانند از این قطعات آیینی مذهبی استفاده کنند،  پیر‌غلامان و مداحان اهل بیت(ع) نیز با مراجعه به این سایت با بارکد‌گذاری و وارد کردن اطلاعات خود پسورد اختصاصی می گیرند و از امکانات این سایت  می توانند استفاده کنند.

طاهری بیان کرد: استان خوزستان در سال‌های دفاع مقدس نقش بی‌بدیل  را ایفا کرد و در طول تاریخ نیز به عنوان مروج فرهنگ و مذهب تشیع و دروازه‌ ورود آن به ایران است.

وی گفت: هم‌جواری استان خوزستان قهرمان با مرقد مطهر امام حسین (ع) در  کشور عراق و سابقه تاریخی این استان در مبارزه با استکبار به زعامت و رهبری بزرگانی دینی  هم چون شیخ شوشتری و آیت‌الله بهبهانی کارنامه‌ای درخشانی از این استان برجای  گذاشته.

دبیر دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی عنوان کرد: بیش از 750 نفر میهمان خارجی و داخلی در این اجلاس  حضور یافتند که مهمانان خارجي این اجلاس از 35 كشور بودند.

طاهري گفت: هرسال برای ترویج فرهنگ عاشورا در سطح دنیا  و رساندن پیام این اجلاس به گوش جهان  به صورت زنده با شبكه هاي مختلف راديو و تلوزيوني در ارتباط هستيم و در حقيقت با بیش از 100 تا 150 نفر از خبرنگاران، تصويربرداران و گزارشگران هماهنگ لازم را انجام و برنامه ریزی شد.

وی افزود: شش اجلاس اول در تهران بود و اجلاس هاي بعدي نيز به ترتيب در استان های  زنجان، بوشهر، همدان، اردبيل و گلستان و خوزستان برگزار شد و هر اجلاس بنابر ارادت، علاقه، ابتكار و موقعيت  میزبانی این اجلاس بین المللی به یک استان واگذار می شود.

 مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا اظهار کرد: بر اساس روال  سال های گذشته بررسی درخواست هاي ميزبان دور بعد در حال انجام است تا آن را تعيين كنيم كه استاندار ميزبان بايد در دوازدهمين اجلاس حضور پيدا كند و پرچم اجلاس را با خود ببرد.

طاهری بیان کرد: مراسم  استقبال از میهمانان این اجلاس  در  بقعه  علي ابن مهزيار انجام شد و برای این اجلاس 30 پير غلام حسینی به دبيرخانه كشوري معرفي شدند كه از 15 پیرغلام داخلی و همچنین 10 تا 15 مهمان خارجي  و يك شاعر عاشورايي کمتر از 70 سال، شاعر، پژوهشگر و فيلم ساز عاشورايي هم در این اجلاس مورد تجليل قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما