تازه های سایت

کد مطلب: 22182
28. مهر 1393 - 9:00
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهاوند از جمع‌آوری بیش از 300 میلیون تومان زکات در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات در شهرستان ایجرود

 علی کاویانی در گفت و گو با سایت گرو، گفت: از ابتدای فصل برداشت جو و گندم در تیرماه سالجاری تاکنون سه میلیارد و 105 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان نهاوند پرداخت شده است.

وی با اشاره به هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده، تصریح کرد: این مبالغ بر اساس ضوابط تعیین شده در شرع، به منظور رفع محرومیت هزینه‌ می‌شود.

 مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهاوند افزود: این میزان زکات از 16 روستای بزرگ شهرستان توسط عاملین زکات جمع آوری شده که تمامی آن به صورت نقدی است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون و مبلغین زکات در افزایش زکات پرداختی مردم، بیان کرد: به علت اعتماد و اطمینانی که مردم به روحانیت دارند، از همین رو بیان، فرائض دینی از جمله زکات از طرف روحانیون تاثیر بسزایی در مشارکت بیشتر مردم داشته است.

کاویانی با بیان اینکه در حال حاضر 121 عامل زکات و 17 روحانی مستقر در مناطق روستایی در کار جمع آوری زکات با این کمیته همکاری دارند افزود: با توجه به نزدیک بودن ماه های محرم و صفر که در آن انگیزه پرداخت زکات بیشتر است پیش بینی می شود که میزان زکات با افزایش قابل توجهی روبرو شود .

مدیر کمیته امداد نهاوند اظهار کرد: بر اساس مبالغ جمع آوری شده 16 پروژه عمرانی شامل احداث مسجد ،حسینیه ،مجتمع های فرهنگی و مذهبی و جمع آوری آبهای سطحی تعریف شده که در روستاهای پرداخت کننده زکات به اجرا در می آید.

وی گفت: به منظور تشویق کشاورزان به پرداخت زکات طرح تشویقی از سوی این اداره به اجرا در می آید که بر اساس آن به هر میزانی که زکات پرداخت شود معادل آن اعتباری برای کمک به اجرای طرح های عمرانی روستا از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما