تازه های سایت

کد مطلب: 22094
22. مهر 1393 - 8:44
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: در هفته ایمنی و کاهش بلایای طبیعی مهارت‌های امدادی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در بهمئی تشریح شد

محمد‌تقی شهبازی در گفت و گو با سایت گرو، با اشاره به افزایش سطح مهارت دانش‌آموزان در مانورهای امداد و نجات افزود: آموزش مهارت‌های لازم برای رویارویی با زلزله و حوادث غیرمترقبه به دانش‌ آموزان می‌تواند امداد رسانی در هنگام بروز و تکرار این آموزش‌های امدادی برای بالابردن سرعت عمل افراد در این حوادث موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش آثار بلایای طبیعی نباید تنها به هفته کاهش بلایای طبیعی اختصاص یابد، از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند در این راستا خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند از آموزش مهارت‌های پایه و تکمیلی امدادی به داوطلبان سخن گفت و افزود: با برگزاری این دوره‌ها و بازآموزی آن‌ها، سعی داریم علاوه بر امدادگران و نجاتگران، داوطلبان را نیز که در گروه‌های سنی بالای 29 سال هستند، برای مواجهه با بلایای طبیعی آماده کنیم.

وی گفت: مربیان امداد این جمعیت از ابتدای سال جدید تحصیلی تاکنون در چند مدرسه، مهارت‌های امدادی را به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند.

شهبازی از برگزاری مانور زلزله در چند مدرسه شهرستان نهاوند در هفته کاهش بلایای طبیعی خبر داد و افزود: توزیع بروشور و کتابچه‌های امدادی نیز در بین دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.

وی از همکاری شرکت نفت شهرستان نهاوند با این جمعیت برای اجرای مانور اطفاء حریق در یکی از جایگاه‌های سوخت خبر داد و افزود: در هفته کاهش بلایای طبیعی، مانور اطفاء حریق در چند مهد کودک نیز اجرا خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند با اشاره به حضور داوطلبان این جمعیت در نماز جمعه بیان داشت: در جمعه پیش‌ رو و همزمان با آخرین روز‌های هفته کاهش بلایای طبیعی، داوطلبان در چادر‌های سلامت به کنترل فشار خون، تست قند خون و ویزیت رایگان نمازگزاران خواهند پرداخت.

وی اظهارداشت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی همه ساله به منظور حساس سازی و آگاه سازی جامعه در خصوص ضرورت آمادگی برای مواجهه با حوادث و ارتقای دانش و آگاهی چگونگی مقابله با اثرات ناشی از آن برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما