تازه های سایت

کد مطلب: 22063
20. مهر 1393 - 9:21
فرماندار نهاوند گفت: 72 مورد ازدواج آسان با کمک خیرین در این شهرستان انجام گرفته است.

75382IMG_0114

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بحث ازدواج آسان گفت: متاسفانه رسومات غیر ضروری در امر ازدواج باعث شده که جوانان کمتر به فکر ازدواج باشند و به همین خاطر سن ازدواج افزایش یافته است .

وی افزود: در شهرستان نهاوند برای فرهنگ سازی در خصوص ازدواج آسان تا کنون 72 مورد ازدواج آسان با مشارکت خیرین انجام گرفته که مورد توجه مردم نیز قرار گرفته است.

فرماندار نهاوند اظهار کرد: فرهنگ زیربنایی ترین مولفه و ازمهمترین نیازهای اولیه جامعه است که سایر مولفه ها بر روی آن بنا شده اند و لازم است در همه ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به مسائل فرهنگی کنونی جامعه در قبال مساله ازدواج گفت: متاسفانه امروزه به علت تحولاتی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته معیارهای جامعه نیز عوض شده و لذا برای مقابله با این پدیده ها نمی توان یک شبه اقدام به اصلاح نمود.

عبدالملکی همچنین تشکیل مجمع خیرین ازدواج را در راستای ازدواج آسان ذکر کرد و افزود: شهرستان نهاوند اولین شهر استان است که مجمع خیرین ازدواج را تشکیل داده و در این راستا نیز اقدذاماتی را انجام داده است.

وی حلقه مفقوده در امر ازدواج آسان را عدم مشارکت های مردمی ذکر کرد و افزود: متاسفانه میزان مشارکت مردمی در امر ازدواج آنگونه که باید وجود ندارد و لذا لازم است در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

فرماندار نهاوند افزود: ما باید بر اساس واقعیات با این پدیده ها برخورد نمائیم و با حفظ آرمانهای دینی و ملی برای مقابله با آنها برنامه ریزی کرده و در طول زمان به اجرا بگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما