تازه های سایت

کد مطلب: 22054
20. مهر 1393 - 8:14
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال 48 هزار تن سیب درختی در نهاوند تولید می شود.
آغاز برداشت سیب درختی از 300 هکتار باغات شهرستان دهاقان

احد ظفری در حاشیه جشن برداشت محصول سیب درختی در نهاوند به خبرنگار سایت گرو، گفت: پیش بینی می شود امسال 48 هزار تن سیب از 2500 هکتار باغ برداشت و به سردخانه ها منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 33 درصد تولید سیب درختی استان همدان را کشاورزان و باغداران نهاوندی تولید می‌کنند، افزود: در سطح شهرستان بیش از 12 هزار هکتار باغات مثمر وجود دارد که 2 هزار و 500 هکتار آن به درختان مثمر سیب اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه خشکسالی خسارت های زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرده است، افزود: امیدواریم با بارش رحمت الهی در زمستان امسال وضعیت مطلوب تری در همه زمینه ها به خصوص کشت و برداشت محصولات کشاورزی و باغی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال تبدیل باغات قدیمی نهاوند به باغات جدید هستیم، افزود: به این منظور امسال بیش از 14 هزار نهال از انواع درختان میوه که از نظر ژنتیک و نوع محصول، مرغوبیت بالایی دارند، بین کشاورزان نهاوندی توزیع شده است.

ظفری به یکی از عمده‌ترین مشکلات پیش روی کشاورزان و باغداران نهاوندی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در این شهرستان فقط ظرفیت نگهداری 9 هزار تن محصولات باغی وجود دارد کشاورزان مجبورند محصول تولیدی را به واسطه‌ها بفروشند.

وی در پایان گفت: در این شهرستان هشت رقم سیب درختی توسط باغداران تولید و به بازار شهرستان نهاوند و شهر های اطراف روانه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما