تازه های سایت

کد مطلب: 22010
17. مهر 1393 - 10:40
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند گفت: جشن‌ عاطفه‌ها در 268 مدرسه شهرستان نهاوند برگزار شد و دا‌نش‌آموزان هدایای خود را به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کردند.

 خبرگزاری فارس: شفاف‌سازی در زمینه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

به گزارش سایت گرو، در این مراسم که با جشن ولایت همراه بود، دانش‌آموزان هدایای غیرنقدی و نقدی خود را به صورت نمادین به صندوق‌های مستقر کمیته امداد انداختند.

در نهاوند نیز همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه ها در تمامی مدارس شهرستان برگزار شد و کودکان دست در دست پدران و مادران روانه مدارس شدند و در صف ایستادند تا کمکهای خود را به دوستان نیازمند تقدیم نموده و اندکی از شادیهای کودکانه خود را با اخلاص تقدیم نمودند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نهاوند در مراسم برگزاری مراسم جشن عاطفه ها که به صورت نمادین در دبستان شهید طالبیان برگزار شد گفت: جشن عاطفه ها امسال در 268 مدرسه، 17 پایگاه مقاومت بسیج در مناطق روستایی و 15 پایگاه سطح شهر با مشارکت کمیته امداد ، آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج برگزار می شود و طی سه روز کمکهای مردمی برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری می شود .

علی کاویانی افزود: این جشن که با هدف رسیدگی به امور دانش آموزان محروم و توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری صورت می گیرد خوشبختانه به یک امر پسندیده در جامعه تبدیل شده است.

وی گفت: برای برگزاری این جشن امسال 23 هزار و 500 نسخه پاکت اهداء پول بین دانش آموزان مدارس توزیع شده که امروز تمامی آنها توسط دانش آموزان به صندوق ریخته می شود.

وی اضافه کرد: تمامی مبالغی که در مدارس شهرستان جمع آوری می شود به طور کامل در اختیار آموزش و پرورش گذاشته می شود تا بر اساس نیاز مدارس و دانش آموزان بین آنان نیازمند توزیع شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضریک هزار و 250 دانش آموز و 170 دانشجوی بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند افزود: کمکهای مردمی که توسط پایگاههای مقاومت و پایگاههای سطح شهر جمع آوری می شود به صورت نقدی و یا کمکهای فرهنگی در اختیار دانش آموزان و دانشجوبان تحت پوشش قرار می گیرد .

کاویانی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 860 میلیون ریال از طریق جشن عاطفه ها در سطح شهرستان جمع آوری شد که امسال انتظار می رود این میزان به سقف یک میلیارد ریال برسد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این ارتباط گفت: برای شرکت فعالانه دانش آموزان تمامی مدارس در جشن عاطفه ها امسال تاکیدات لازم به مدیران مدارس صورت گرفت و مقدمات لازم برای برپایی هر چه با شکوهتر جشن به عمل آمد.

علیرضا تکلو افزود: خوشبختانه با همکاریهای خوبی که بین این اداره با کمیته امداد وجود دارد همه ساله برنامه های خوبی در راستای جمع آوری کمک دانش آموزان در مدارس اجرا می شود .

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام هر کاری به فرهنگ سازی نیازمند است لذا برگزاری جشن عاطفه ها که بخشی از آموزه های دینی و ملی ما به حساب می آید می تواند فرهنگ احسان و نیکوکاری را در بین دانش آموزان ترویج دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما