تازه های سایت

کد مطلب: 21945
14. مهر 1393 - 13:10
مدیر عامل آب منطقه ای همدان گفت: بیشترین بارش در سال آبی گذشته مربوط به روستای وراینه نهاوند است.

به گزارش سایت گرو، مرتضی عزالدین با اشاره به وضعیت بارش های آبی در نیمسال 92-93 در سطح استان همدان اظهار کرد: 386 میلیمتر بارش در سال آبی گذشته توسط ایستگاه های مبنا در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: میزان بارندگی در بلند مدت در استان 351 میلیمتر بوده است که کمترین میزان بارندگی در سال آبی گذشته در ایستگاه قهاوند واقع در محدوده مطالعاتی قهاوند ـ رزن با 317 میلیمتر و بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه وراینه واقع در محدوده مطالعاتی نهاوند با 561 میلیمتر بوده است.

مدیر عامل آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه بارندگی در سال آبی 92-93 نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است اظهار کرد: در سال آبی گذشته 386 میلی متر بارندگی در استان همدان ثبت شده که نسبت به بلند مدت 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس استانداردها اگر میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی به بیش از 60 درصد برسد وضعیت به شرایط بحران می رسد.

عزالدین گفت: هم اکنون در استان همدان صد درصد ذخایر آبی استان در حال استفاده است که این مشکل وضعیت فرا بحرانی برای استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه 750 چاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده است عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 300 حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان بسته شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای همدان میزان ذخیره آب سد اکباتان را نیز 8.8 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: در مدت زمان مشابه سال گذشته میزان ذخیره آبی این سد چهار میلیون متر مکعب بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما