تازه های سایت

کد مطلب: 21748
5. مهر 1393 - 10:16
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت: تاکنون ۵۲ هزار دانش آموز در همدان تقاضای استفاده از خدمات سرویس مدارس کردند که بر این اساس یک هزار و ۹ دستگاه خودروی سواری و تاکسی ساماندهی شده است.

سرویس مدارس

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمود حضرتی در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مهر و بازگشایی مدارس 6 پیمانکار که سه مورد آن از مراکز تاکسی بی‌سیم هستند مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس را زیرنظر سازمان تاکسیرانی بهره گرفتند.

وی افزود: امسال یک هزار و 9 دستگاه تاکسی و سواری به منظور خدمات‎رسانی در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شدند که تا کنون از این تعداد، 500 تاکسی برچسب سرویس دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان تصریح کرد: تاکنون 52 هزار دانش آموز در آموزش و پرورش شهر همدان متقاضی دریافت خدمات سرویس مدارس شدند که پیش‎بینی می‌شود با توجه به اعلام نیاز مدارس تعداد سرویس ها به یک هزار و 500 دستگاه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 9 دستگاه خودرو برای بازرسی و نظارت بر عملکرد و خدمات رانندگان سرویس مدارس پیش بینی شده است، گفت: مدیران مدارسی که خارج از آیین نامه سرویس مدارس عمل کنند باید 30 درصد از خسارت ناشی از تصادف سرویس مدارس را به عنوان حق‌السهم پرداخت کنند.

حضرتی درباره وضعیت بیمه رانندگان تاکسی در شهر همدان عنوان کرد: تمام رانندگان تاکسی در همدان بیمه هستند اما تنها 161 نفر از رانندگان با وجودی بین 6 تا 25 سال سابقه کار دارد به سبب مسائل مالی برای استفاده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی مراجعه نکردند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از رانندگان در سن بازنشستگی قرار دارند اما بیمه نیستند با مشارکت و همکاری سازمان تأمین اجتماعی همدان راهکاری برای بهره مندی آنها از خدمات بیمه ای اندیشیده شده و در این راستا پرونده 37 نفر از رانندگان برای بیمه ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان از راه‌اندازی پایانه‌های تاکسی در شهر خبر داد و گفت: تاکنون پنج پایانه در مناطقی مانند میدان جهاد، جانبازان، بین النهرین، بعثت و گنج نامه راه اندازی شده است و پایانه های شهرک مدنی، میدان امام حسین(ع) و پل پهلوانان نیز در دست اقدام است.

وی ابراز کرد: از زمانی که پایانه های تاکسی در شهر راه‌اندازی شده است دیگر شاهد ایجاد گره های ترافیکی در سطح معابر و میادین اصلی نیستیم و مشکل پارک دوبل خودروها نیز رفع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما