تازه های سایت

کد مطلب: 21522
27. شهريور 1393 - 9:16
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی‌اش در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان برابر آلمان مغلوب شد.
خبرگزاری فارس: ایران - آلمان؛ باختیم تا بازهم درگیر اما و اگر باشیم

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین دیدار خود از مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان لهستان، ساعت 22:55 در شهر کاتوویس به مصاف آلمان رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر (25 - 15، 25 - 21 ، 25 - 19) به سود ژرمن‌ها خاتمه پیدا کرد. با این نتیجه صعود شاگردان کواچ به مرحله نیمه‌نهایی به اما و اگر و بازی با فرانسه کشیده شد.

آلمان در مرحله اول این رقابت‌ها با برزیل همگروه بود و با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود، جواز حضور در مرحله دوم پیکارها را به دست آورد. سپس در مرحله دوم نیز همراه با برزیل و روسیه به جمع شش تیم مسابقات راه یافت. این تیم پیش از مصاف با ایران از 10 بازی انجام داده 7 پیروزی و 3 شکست را در کارنامه دارد و در حالی پا به میدان رقابت با ایران گذاشت که برای زنده نگه داشتن امیدش به حضور در مرحله نیمه‌نهایی، به پیروزی برابر ایران نیاز داشت، چراکه با قبول شکست برابر فرانسه، بدون امتیاز مانده و تنها در صورت غلبه بر ایران بود که می‌توانست بخت صعود داشته باشد.

ایران و آلمان پیش از این سه بار مقابل هم صف آرایی کرده بودند که دو پیروزی از آن آلمان (جام جهانی 1991 / لیگ جهانی 2013) و یک پیروزی از آنِ ایران (لیگ جهانی 2013) بوده است. نتیجه هر سه بازی نیز 3 بر صفر رقم خورده بود.

پس از اتحاد دو آلمان، این تیم برای چهارمین بار سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده و در تمام این دوره‌ها در میان ده تیم بر‌تر رقابت‌ها جای گرفته است، اما پیش از اتحاد نیز، آلمان شرقی مانند بیشتر تیم‌های شرق اروپا یکی از قدرت‌های والیبال دنیا محسوب می‌شد و یک نقره المپیک، یک طلای جام جهانی و یک طلای قهرمانی جهان را کسب کرد.

آلمان در سال‌های اخیر یک بار دیگر خود را به صف تیم‌های مدعی والیبال جهان رسانده و نتایج این تیم در سال‌های اخیر هم به خوبی گواهی بر این موضوع است. قرار گرفتن در رده نهم مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 94، 2006 و رسیدن به رده هشتم در سال 2010 و از همه مهم‌تر کسب رتبه چشمگیر پنجمی در بازی‌های المپیک 2012 لندن نشان از قدرت بالای این تیم دارد.

آلمان در حال حاضر در رده دهم رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال قرار دارد. این تیم تمام 9 بازی خود در این دوره از رقابت‌ها را در سالن اسپودک شهر کاتوویس برگزار کرده است که همین موضوع یک امتیاز مثبت در دیدارهای مرحله سوم مقابل ایران بود.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان روز پنج‌شنبه ساعت 22:55 به مصاف فرانسه می‌رود.

دیدگاه شما