تازه های سایت

کد مطلب: 21461
23. شهريور 1393 - 13:11
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران سراسر استان،با حضور طلاب جدیدالورود در شهرستان نهاوند برگزار شد.

DSC04358

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام محمد حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در این مراسم گفت: طلاب حوزه های علمیه سربازانی هستند که با مشاوره های دینی بسیاری از آسیب ها و مشکلات مردم را حل و فصل می کنند.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان 400 نفر طلبه خواهر دارد که از امروز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را شروع می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان افزود: هدف از تشکیل حوزه های علمیه ی خواهران نیاز جامعه ی زنان به معلم دینی و ظهور قدرت زن در اشاعه ی فرهنگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه 30 نفر طلبه جدید الورود به حوزه علمیه حضرت معصومه (س) شهرستان نهاوند در سال جدید وارد شده اند، بیان داشت: شماباید اسوه ی اخلاق در زندگی خانوادگی و عرصه ی اجتماعی باشید.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن در این زمینه هزینه زیادی کرده و با تبلیغ فحشا و منکرات سعی دارد زنان جامعه ما را نسبت به مسائل دینی بی تفاوت نشان دهد و عفاف و حجاب را از انها بگیرد که این مسئولیت حوزه های علمیه خواهران را به عنوان پیشگام مبارزه با جنگ نرم دشمن سنگین تر می کند.

وی افزود: حجاب نه تنها مانعی برای آزادی زن نیست بلکه برای حفظ شخصیت و ارزش بانوان است، زنان بزرگی در تاریخ مانند حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه هستند که با وجود داشتند حجاب بالاترین نقش را در جامعه ایفا کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: همانطور که جنبه ظاهری در اسلام معتبر است جنبه معنوی نیز اعتبار دارد، اینگونه می توان گفت که عفاف جنبه معنوی، اعتقادی و پاکی روح و حجاب بیانگر سلامت و حفظ ظاهر است و یک زن کامل و جامع کسی است که در هر دو جهت این پاکدامنی را داشته باشد.

دیدگاه شما