تازه های سایت

کد مطلب: 21421
22. شهريور 1393 - 8:33
رئیس اداره تعاون نهاوند از راه اندازی اداره گمرک در نهاوند خبرداد.

گمرک

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرهاد جهانیان گفت: به خاطر حجم صادرات وجود نمایندگی گمرک مستقل در نهاوند لازم و ضروری است زیرا محصولات تولیدی نهاوند به اسم دیگر شهرستان و استان‌ها صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به عضویت 160 هزار نفر از مردم نهاوند در 300 تعاونی که 20 هزار نفر از آنها در تعاونی های تولیدی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند و تولید بیش از 140 هزار تن میوه  و صادرات روزانه 3300 تن سیمان به کشور عراق و سایر کشورها لازم است نمایندگی گمرک در نهاوند مستقر شود.

وی گفت: شهرستان نهاوند در استان به تنهایی در طول سال بیش از  600 هزار تن سیمان، 620 هزار تن انواع محصولات باغی و زارعی و دامی و 500 هزار تن  انواع روغن، 400 هزار تن انواع خوراک دام است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند بیان کرد: همچنین در حوزه  صنعت بعد از کشور کانادا نهاوند دومین و مرغوب ترین معادن سنگ دولومیت جهان با ذخیره 62 میلیون تن را در اختیار دارد.

وی گفت: در بخش تولید قالی و فرش دستباف روستایی نهاوند به عنوان بزرگترین تعاونی استان همدان سالانه 5 هزار و 500 متر تولید دارد که همه این‌ها با کمی مدیریت می‎توانند به خوبی و با قیمت بالا صادر شوند که در نتیجه رونق بازار و تعاونی ها را به دنبال خواهد داشت.

جهانیان بیان کرد: نهاوند سال‌هاست که میزبان صنایع مهم دولومیت و قطب اعظم کشاورزی و فرش بافی و شیلات استان است پس باید خدماتی خوبی در شأن مردم در زمینه صادرات ارائه شود که با راه‌اندازی اداره گمرک یکی از اصلی ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت شهرستان نهاوند فراهم می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل نبود اداره و نمایندگی گمرک استان در  نهاوند صادرکنندگان علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین مجبور هستند محصولات خود را با نام دیگر استان و شهرستان‌ها صادر کنند که این یک مشکل اساسی برای تولیدکنندگان خوب ما است  و با ایجاد دفتر گمرک می‌توانیم باعث رونق اقتصادی و فرهنگی مردم نهاوند باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: حضور گمرک در هر شهر و استانی می‎تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و آن منطقه داشته باشد و یکی از اهداف راه‌اندازی نمایندگی گمرک در نهاوند تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی است.

دیدگاه شما