تازه های سایت

کد مطلب: 21388
19. شهريور 1393 - 17:36
یادواره شهدای روحانی در شهرستان نهاوند برگزار شد.

DSC05320

به گزارش پایگاه خبری گرو، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در یادواره 16 شهدای روحانی شهرستان نهاوندگفت: روحانیون در قبل و بعد از انقلاب به عنوان پایگاه و مامن اصلی مردم نقش مهمی در پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور به تعداد زیاد شهدای روحانی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه مایه امید برای انقلاب هستند و اگر نسل جوان ما جذب بسیج و حوزه شوند قطعا راه شهدا را ادامه خواهند داد.

 وی در ادامه در 8 محور نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس را تشریح کرد و افزود: حضور مستقیم روحانیت در جبهه، پشتیبانی از رزمندگان و انقلاب با استفاده از تریبون های نماز جماعات و جمعه، ایفای نقش مسئولیتی و زنجیره ای، حضور در ستادهای فرماندهی جنگ، انجام دادن نقش تبلیغی و رزمی از مهمترین محورهای نقش داشتن روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان کرد: در طول جنگ تحمیلی تمام تریبون ها نمازجمعه، سخنان و برنامه های ائمه جماعات برای تشویق، مشارکت و حضور مردم در جبهه های جنگ بود و تشییع شهدا و اعزام مردم و دادن روحیه به مردم برای مقابله با تهاجم نظامی دشمنان توسط روحانیت انجام می گرفت.

وی اظهار کرد: دشمن در هر حادثه ای هدفش جدا کردن روحانیت از مردم است در حالی که مردم و روحانیون به هیچ وجه از هم حدا شدنی نیستند و همیشه نقشه دشمنان را با آگاهی خود خنثی کردند.

ذوالنور بیان داشت: با پایان جنگ، میدان جدیدی برای نبرد با دشمن شکل گرفته و در این جنگ پنهان فرهنگی، رسالت روحانیت بیش از گذشته است.

وی افزود: جبهه دیروز ما شفاف بود و همه فکر مجسم در مقابل اسلام بودند اما امروز علم روشنگری و بصیرت باید بر دوش روحانیت اهتزاز باشد و مسیر را برای عده‌ای که ممکن است دچار تردید باشند، روشن کنند

>>> در فتنه 88 بسیاری از خواص ریزش کردند

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با اشاره به فتنه 88 گفت: رهبری، خواص جامعه ، توده ها و اقشار مردم سه رکن یک جامعه هستند که وظیفه خواص فرا گرفتن فرامین رهبر جامعه و درک کردن و انتقال این پیام ها به مردم است در حالی که در فتنه 88 بعضی از خواص به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند.

وی عنوان کرد: در جریان فتنه 88 بعضی خواص ستون خیمه دشمن شدند، بعضی خواص بی تفاوت بودند و بعضی دیگر سکوت کردند و این سکوت خواص باعث کاشت بذر تردید در دل مردم شد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه سکوت حداقل‌ترین عمل خواص بود، تصریح کرد: خواص با سکوت خود بذر تردید را در جامعه کاشتند.

وی گفت: با این تفاسیر یک سوال مهم به ذهن ها خطور می کند که چرا با این همه مشکل و ریزش خواص، جمهوری اسلامی قدرتمند تر از همیشه به حیات خود ادامه داد که جواب این سوال در دو عامل وجود و جامعیت رهبری و بصیرت مردم خلاصه می شود.

ذوالنورعنوان کرد: وجود رهبری قدرتمند و با دانش که یک تنه در مقابل فتنه ایستاد و از خواص خواست که موضع خود رادر مقابل فتنه شفاف اعلام کنند از یک طرف و بصیرت و ولایت مداری مردم که منتظر خواص بی بصیرت نماندند از طرف دیگر، باعث شد مردم در روز نه دی طومار فتنه را برای همیشه در هم بپیچند.

وی نقش امروز روحانیت در دفاع از نظام اسلامی را به مراتب سهمگین تر و سخت تر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: در گذشته جبهه دشمن آشکار بود اما امروز دشمن با فتنه، آمیختن حق و باطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تا مردم را دچار تردید کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود:  شاهراه اعتقادات و باورهای مردم که بر گرفته از اسلام و دین است رهبری را به مردم متصل می کند و مردم نشان دادند هنگامی که لازم و احتیاج باشد بر روی جنازه بعضی از خواص پا می گذارند و به رهبر خود اقتدا می کنند.

شهرستان نهاوند 16 شهید روحانی تقدیم انتقلاب اسلامی کرده است.

دیدگاه شما