تازه های سایت

کد مطلب: 21311
16. شهريور 1393 - 10:27
همایش تکریم امامزادگان استان همدان در امامزاده محمد(ع) شهرستان نهاوند برگزار شد.

DSC05279

به گزارش پایگاه خبری گرو، امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: امامزادگان منبع عظیم نور و برکت درجامعه هستند و باید با حضور و کسب معرفت نسبت با جایگاه و مقام امامزادگان شناخت معنوی خود نسبت به آنان را افزایش دهیم.

حجت الاسلام مغیثی افزود: بنا به فرمایش بزرگان و مراجع باید نسبت به توسعه فضای دینی و فرهنگی امامزادگان همت بگماریم و سعی کینم فرمایش امام راحل که فرمود: ما می خواهیم در پناه این امامزادگان مردم در آرامش زندگی کنند را جامعه عمل بپوشانیم.

وی اظهار داشت: جای خوشبختی ما ایرانیان است که به یمن میلاد مبارک سه تن از اهل بیت عصمت و طهارت، حضرت معصومه(س) در روز آغازین، حضرت شاهچراغ(ع) در میانه و حضرت ثامن‌الحجج(ع) در روز پایانی در دهه کرامت قرار داریم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت با سعادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است، اضافه کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و تکریم مقام ولایت است و باید از این فرصت بهره کافی ببریم.

وی گفت: حضور امامزادگان در هرشهری در واقع نوعی حضور محسوس اهل بیت(ع)می باشد که به آن شهر ها مقام و ارزش می دهد.

مغیثی افزود: یکی از مهمترین پایگاه تبلیغ و ترویج اسلام ناب و بیان تفکرات ائمه اطهار و نیز بیان سیره و روش علمی و عملی آنها همین اماکن متبرکه است که این مراقد نورانی است که در حقیقت فرزندان و نوادگان ائمه اطهار هستند

وی بیان داشت: برنامه های فرهنگی هدفمند و تاثیرگذار از نیازهای امروز جامعه است که برای انجام صحیح  آن، باید ضمن به کارگیری تمامی ظرفیت ها، همزمان از نیروهای جوان و با تجربه و عالم و آشنا به کار که جنس فعالیت فرهنگی و نیاز فرهنگی را بشناسند، استفاده کرد.

در پایان این مراسم از چندین نفر از خادمان بقاع متبرکه سراسر استان تجلیل و تقدیر شد و لوح تقدیر و هدایایی به آنها اعطا شد.

دیدگاه شما