تازه های سایت

کد مطلب: 21308
16. شهريور 1393 - 9:43

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت آیت‌الله قدوسی برگزار می‌شود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت الله حیدری و آیت الله قدوسی به همراه ۱۴ شهید والا مقام روحانی نهاوند روز چهارشنبه هفته جاری در مصلی بررگ شهرستان نهاوند برگزار می شود.

حجت الاسلام گروسی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از ساعت 10 صبح آغاز میشود.

وی گفت: انس با شهدا و یاد شهدا نیاز جامعه ماست و ما باید به هر مناسبتی این یاد را در جامعه خود تقویت کنیم و از آنجایی که بین شهدا، بیشترین سهم را در اقشار، شهدای روحانی دارند که به فرموده امام (ره) هیچ قشری به اندازه قشر روحانیت، شهید تقدیم انقلاب نکرده٬ پاسداشت این خدمات ارزشمند حوزه به جامعه، باید یکی از اولویت های روحانیون باشد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: با وجود همه فتنه هایی که دشمنان در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ایجاد می‌کنند، برگزاری یادمان شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، توطئه های آنها را نقش بر آب می‌کند.

وی عنوان کرد: تقدیم ۱۶ شهید طلبه و روحانی نهاوندی که شاگردان مکتب امام جعفر صادق (ع) بودند، حوزه علمیه نهاوند را به‌عنوان یک حوزه علمیه شاخص در استان همدان و کشور معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام گروسی از شهید روحانی آیت الله قدوسی به‌عنوان شهید شاخص ملی و کشوری شهرستان نهاوند نام برد و گفت: شهید ایت الله قدوسی اولین دادستان کل کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در ۱۴ شهریور سال ۱۳۶۰ توسط منافقین زبون ترور و به شهادت رسید.

وی گفت: در بین شهدای روحانی نهاوند شهید شاخص و ملی به نام شهید ایت الله محمد علی حیدری اولین نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب و اولین امام جمعه شهر نهاوند که در حادثه انفجار دفتر حزب مرکزی در هفت تیر سال ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند بیان کرد: تجلیل از شهدا و برگزاری مراسم یادواره آنها در نفس عمل، کاری فرهنگی، عبادی و تبلیغی است که در راستای حفظ ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می گیرد اما مهمترین هدف این مراسم آشنایی جوانان امروزی با این شهدای بزرگوار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما