تازه های سایت

کد مطلب: 21194
10. شهريور 1393 - 20:44

شیر

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرهاد جهانیان با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار نفر در نهاوند عضو تعاونی دامداران هستند، گفت: ۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با تولید روزانه ۲۵ تن شیر بزرگترین تعاونی دامداری استان همدان است.

وی اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مستمر و مداوم به عنوان اصلی فراتر نقش بسیار مهم و ارزنده در ترقی و تعالی  تعاونی‌ها در کشور دارد و در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و نگاه ویژه به سایر بخش‌های اقتصادی به خصوص بخش تعاونی به منظور نهادینه نمودن فرهنگ مشارکت پذیری و تعاون در میان اقشار مختلف جامعه همواره توجه خاص به امر آموزش مورد توجه این اداره بوده است.

مدیر اداره تعاون نهاوند افزود: امروزه آموزش‎هایی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتحادیه‌های تعاونی و یا مؤسسات آموزشی برای مدیران و اعضای شاغل در تعاونی‌ها گذاشته می‌شود نقش بسیار مهمی در پویایی و ارتقاء سطح بهره وری این تعاونی‌ها دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به عضویت 160 هزار نفر از مردم نهاوند که در بیش از 300 تعاونی عضو هستند و 20 هزار نفر از آنها در تعاونی‌های تولیدی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند لازم است تمامی مدیران و اعضا آموزش‌های عمومی و تخصصی را فراگیرند.

جهانیان بیان کرد: 140 هزار نفر عضو تعاونی سهام عدالت و مابقی یعنی 20هزار نفر عضو تعاونی‌های تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان و روستاهای آن در 4 بخش گیان برزول، مرکزی و فیروزان هستند.

وی گفت: تعاونی‌های کامیون داران با بیش از 2000 عضو روزانه نزدیک به 3هزار و 200 تن سیمان توسط کامیون‌های عضو این تعاونی به نقاط مختلف کشور حمل و نقل می‌شود،ضمن اینکه تعاونی دامداران با بیش از 6 هزار عضو و 50هزار راس دام سبک و سنگین با تولید روزانه 25 تن شیر بزرگترین تعاونی دامداری استان همدان است که 22 درصد جمعیت دامی استان را در خود جای داده است.

مدیر اداره تعاون نهاوندافزود: تعاونی قالی و فرش دستباف روستایی نهاوند به عنوان بزرگترین تعاونی استان همدان سالانه 5500 متر تولید دارد و دیگر تعاونی مهم نهاوند تعاونی باغداران با بیش از 5هزار عضو است و هرسال 145هزار تن انواع میوه را تولید وروانه بازار می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما