تازه های سایت

کد مطلب: 20934
30. مرداد 1393 - 9:26

12

به گزارش پایگاه خبری گرو، هیئت داوران نتایج آراء بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان که در شهرستان نهاوند برگزار می شد را اعلام کرد که بر این اساس نمایش های سوگواره سرد سکوت از ملایر و فردهای منحصر به فرد از تویسرکان به عنوان نمایش های منتخب انتخاب و به جشنواره منطقه ای راه یافتند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مدیر کل هنرهای نمایشی کشور هنر تئاتر را زیر ساخت و اساس ترین رکن فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد که بیش از پیش نیازمند توجه است.

حسین طاهری فرایند رشد تئاتر استان همدان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این هنر در همدان از متوسط رتبه کشور تا حدودی بالاتر است و امیدواریم در دولت فعلی زمینه برای توسعه بیشتر هنر فراهم شود

وی با ابراز خرسندی از میزبانی همدان برای جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اظهار داشت: این جشنواره به لحاظ کمی و استاندارد ها بزرگترین جشنواره کشور است که میزبانی آن به استان پر قدمت همدان داده شده است و برای اعتلای بیشتر فرهنگ و هنر این استان فرصت مناسبی است.

 پیام دهکردی که قرار است کمتر از 2 ماه دیگر دبیری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان را بر عهده بگیرد به عنوان یکی دیگر از مهمانان بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: تمام تلاشم را میکنم که جشنواره بین الملی کودک و نوجوان به بهترین شکل ممکن و آنگونه که در خور همدان است برگزار شود.

 وی تئاتر را زیربنای آموزش کشور و بستر مناسب برای ایجاد هر هنجار خواند و افزود: در جامعه ی مابهترین روش برای آموزش هنر تئاتر است چرا که این هنر دعوت به اندیشیدن میکند و دیگران را به نظاره ی این اندیشه ها می نشاند تا درمانگران اجتماعی نقطه های آسیب زای جامعه را خوب نظاره کنند و با نگاه درد شناسی به درمان ناهنجاری ها بپردازند.

نتایج آراء :

- بخش کارگردانی

    محمد قاسمی برای نمایش سوگواره سرد سکوت رتبه اول

    پری بارانی برای نمایش آوازه خون ، آواز خون رتبه دوم

    سجاد طهماسبی برای فردهای منحصر به فرد رتبه سوم

- بخش نمایشنامه نویسی

    محمد قاسمی برای نمایش سگواره سرد سکوت رتبه اول

     سجاد طهماسبی برای نمایش فردهای منحصر به فرد رتبه دوم

    احمد بیگلریان برای نمایش به دنیا آمدند ، کار کردند ، مردند رتبه سوم

- بخش بازیگری زن

    پری بارانی رتبه اول

    مشترکا فاطمه بیات و منیژه احمدی رتبه دوم

    مشترکا  لیلا کاظمی منیره السادات قاضی زاده رتبه سوم

- بازیگری مرد

1.در این بخش بازیگری اول مرد وجود نداشت و رتبه دوم مشترکا به مهدی چایانی برای نمایش کربلای بی شمر و محمد قاسمی برای نمایش سوگواره سرد سکوت و رتبه سوم مشترکا به میلاد زنگنه برای نمایش فردهای منحصر به فرد و حمید محبی برای نمایش نقل سرخ اعطا شد.

 بخش طراحی صحنه :

وحید زنگنه برای نماش فردهای منحصر به فرد و امید انصاری و سعید باغبانی برای نمایش کربلای بی شمر

بخش موسیقی

 لوح تقدیر به آهنگساز نمایش سوگواره سرد سکوت آقای محمد رضا غفوری و خانم پری بارانی و آقای بهنام عبدلی برای نمایش آوازه خون آواز خون اهدا گردید .

دیدگاه شما