تازه های سایت

کد مطلب: 20911
29. مرداد 1393 - 0:03
مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۱۱ هزار و ۲۳۶ ولادت در استان همدان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

عبدالله مقصودی فر

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالله مقصودی فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تا کنون درباره تغییرات شناسنامه‌ای و کارت ملی، تعداد 9 هزار فقره درخواست کارت ملی هوشمند اخذ شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی اتوماسیون اداری از دیگر اقدامات ثبت احوال بوده که در این راستا 11 واحد اداری راه‌اندازی شد، به طرح سال گذشته مبنی بر آرشیو اسناد سجلی اشاره و عنوان کرد: در همین راستا قریب به 2 میلیون برگ سند را در مرکز آرشیو اسناد سجلی کنترل کیفی کردیم.

افزایش 3.5 درصدی ولادت‌ها در استان همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با تأکید بر عملکرد چهار ماهه ثبت احوال استان همدان افزود: از ابتدای سال 93 تاکنون 11 هزار و 236 ولادت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از کل ولادت‌های ثبت شده در سطح استان همدان طی امسال 51.8 پسر و 48.2 دختر بودند و همچنین 62 درصد ولادت‌ها در جامعه شهری و بقیه در جامعه روستایی ثبت شده است.

مقصودی فر با بیان اینکه در مجموع در هر شبانه روز در استان همدان 91 نوزاد به دنیا می‌آید که به ازای هر 100 دختر 107 پسر بوده، ابراز کرد: نرخ خام ولادت در استان همدان 19 در هزار است که این نرخ در استان همدان از نرم کشوری پایین است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در استان همدان 449 واقعه ولادت دوقلو و 17 واقعه سه قلو به ثبت رسیده است، در ادامه به واقعه فوت در استان همدان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون 3 هزار و 98 واقعه فوت در استان همدان ثبت شده که 54 درصد فوت‌ها مربوط به مردان و بقیه مربوط به خانم‌ها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیشترین علت مرگ و میر‌ها را مربوط به بیمارن قلبی ـ عروقی دانست و افزود: از هر 115 مردی که فوت شده 100 نفر زن نیز فوت شده و نرخ خام فوت در استان همدان در4 ماهه سال 93، 6 در هزار بوده است.

وی شهرستان‌های فامنین، رزن، تویسرکان، ملایر و اسدآباد و بهار را شهرستان‌هایی دانست که بالاتر از میانگین استانی واقعه ولادت را ثبت کردند و بیان کرد: شهرستان‌های همدان و نهاوند نیز به ترتیب پایین‌ترین میانگین ثبت واقعه ولادت را داشته است.

صدور شناسنامه شهدا در راستای فرهنگ ایثار و شهادت

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان ثبت احوال استان همدان در هفته دولت اظهار کرد: برنامه سازمان ثبت احوال استان همدان در هفته دولت احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله شهید مجید ستار که اولین شهیدی بوده که شناسنامه شهید برای ایشان صادر شده، برگزاری روز کارمند و تقدیر از کارمندان نمونه، ارائه شماره ملی رایگان در روز دوم شهریورماه به عموم مردم و بازدید از گنجینه اسناد شهدا است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه در ثبت احوال استان همدان، طرح پوشش وقایع حیاتی را ارتقا دادیم، گفت: این به این دلیل است که در گذشته ثبت وقایع حیاتی به 90 تا 99 درصد می‌رسید که این رقم به 99.5 درصد رسیده است.

99.5 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز انجام می‌شود

وی با بیان اینکه 99.5 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز و همچنین 98.5 درصد از فوت‌ها هم در چهار ماهه مهلت قانونی ثبت می‌شود، بیان کرد: دفاتر آی سی تی برای ارائه خدمات به روستاییان راه‎اندازی شده به طوری که در حال حاضر 22 دفتر آی سی تی در استان به روستاییان خدمات ارائه می‌کنند.

مقصودی فر افزود: اجرای طرح فیبر نوری در استان همدان به جز شهرستان‌های ملایر و نهاوند در سال گذشته از اقدامات انجام شده سازمان ثبت احوال استان همدان بوده است.

وی گفت: راه اندازی خدمات پیشخوان خدمات دولت از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال بوده که در حال حاضر 11 دفتر پیشخوان خدمات دولت به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

دیدگاه شما