تازه های سایت

کد مطلب: 20831
26. مرداد 1393 - 9:41

DSC04831

به گزارش پایگاه خبری گرو، نشست مشترک خبرنگاران نهاوند و رئیس خانه مطبوعات استان همدان به همراه فرماندار و  رئیس اداره ارشاد نهاوند برگزار شد و در این نشست مقرر شد خبرنگاران نهاوند برای اولین بار تشکل صنفی ایجاد کنند.

در این نشست محمد رضا عارف گفت: اهمیت و ویژگی مهم کار رسانه ها به این است که از جایگاه مردمی برخوردارند و لذا در هر شرایطی اگر می خواهند باقی بمانند می بایست بر این ویژگی خود پایدار بمانند.

وی بر استقلال کار مطبوعات و رسانه ها و پرهیز از ورود به دسته بندی های تاکید کرد و افزود: از آنجا که خانه مطبوعات استان همدان مسایل سیاسی را در کار خود دخالت نمی دهد، لذا تغییر و تحولات سیاسی نتوانست جایگاه رسانه های این استان را تهدید کند.

عارف شهرستان نهاوند را از شهرهای پیشرو استان در زمینه کار مطبوعاتی ذکر کرد و گفت: این شهرستان جزو اولین شهرهای استان است که در آن مطبوعات مستقل شکل گرفت و در حال حاضر وجود سه رسانه در نهاوند نشان دهنده ظرفیت بالای آن برای کار رسانه ای است .

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با تاکید بر تقویت جایگاه مطبوعات در شهرستان با همراهی خبرنگاران افزود: اساسنامه کنونی خانه مطبوعات لازم است با توجه شرایط تغییر داده شود تا خبرنگاران شهرستان ها نیز بتوانند از مزایا و خدمات خانه مطبوعات بهره مند شوند .

فرماندار نهاوند در این نشست افزود: اولویت اصلی مطبوعات و رسانه ها دفاع از حقوق مردم و آگاهی بخشی به آنان است و بر این اساس هیچ رسالتی به اندازه آگاهی بخشی به مردم در جامعه اثر بخش نمی باشد.

عبدالملکی نقش رسانه را در دنیای کنونی و توازن قدرت جهانی نقشی تعیین کننده خواند و افزود: امروز اگر صدای جمهوری اسلامی در دنیا شنیده می شود و ملت های مسلمان با انقلاب اسلامی ایران آشنایی پیدا کرده اند به برکت حضور رسانه ها است .

وی با بیان اینکه در چنین شرایط و جایگاهی دولت خود را موظف به حمایت از رسانه ها می داند افزود: لازمه این کار، شناسنامه دار بودن و نظام مند بودن تشکل صنفی خبرنگاران در سطح شهرستان است که لازم است این مهم توسط خبرنگاران پیگیری شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند نیز گفت: رونق حوزه فرهنگ از دغدغه های این اداره است و تعامل با رسانه ها می تواند در اجرای این سیاست بسیار اثرگذار باشد.

محمود مصباح از اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری در جهت ایجاد تشکل صنفی خبرنگاران شهرستان نهاوند مطابق با قانون رسانه ها خبر داد و گفت: با ایجاد این تشکل، خبرنگاران شهرستانی بیشتر می توانند قابلیت های خود را بروز دهند .

دیدگاه شما