تازه های سایت

کد مطلب: 20743
22. مرداد 1393 - 9:35
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خبرداد:
اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی به طرح صیانت از جنگل های نهاوند

DSC04558 محمدرضا همتی در حاشیه همایش روحانیون و ترویج فرهنگ استفاده از منابع ملی در محل سراب گاماسیاب نهاوند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت:مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در نهاوند اختصاص یافت.

وی افزود: این میزان اعتبار برای جلوگیری از خشک شدن جنگل‌ها و مبارزه با بیماری سوسک چوبخوار جنگل های بلوط در چند نقطه از نهاوند هزینه می‌شود زیرا تنها جنگل طبیعی و دست‌کاشت استان در نهاوند قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: 800 هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در روستاهای کمالوند، سیاهدره خزل، دولت آباد، محمودوند، سراب های گیان‌، فارسبان‌، گاماسیاب و کنگاورکهنه زیر پوشش طرح ملی صیانت از جنگل‎های زاگرس قرار دارد.

همتی گفت: از طریق کارشناسان منابع طبیعی و با همکاری پلیس و مراجع قضایی تاکنون 14 هزار پرونده علیه متصرفین و متخلفین به عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شده است.

وی افزود: 12 هزار فقره از این پرونده‎ها منجر به صدور رای به نفع بیت المال و دولت شد و در مورد 1000 پرونده دیگر نیز رای به ضرر دولت صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 114 فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان همدان 875 هکتار از مراتع و جنگل دچار حریق شدند، گفت: خوشبختانه امسال با فرهنگسازی این میزان به 65 فقره کاهش یافت که در 90 هکتار رخ داده است.

همتی بیان داشت: انواع گونه‌های درختی مانندبنه، بلوط، گردو، زلزالک‌، داغداغان، زبان گنجشک، اقاقیا، چنار، بادام و آلبالوی وحشی، کیکم و گلابی وحشی و ده‌ها گونه درختی در این اراضی کشت شده است ودر حال حاظر 22 هزار هکتار جنگل در نهاوند است.

دیدگاه شما