تازه های سایت

کد مطلب: 20623
16. مرداد 1393 - 9:04
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: یک میلیارد و666 میلیون تومان به توسعه کشاورزی زرین دشت نهاوند اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری در شورای اداری بخش زرین دشت نهاوند گفت: برای توسعه کشاورزی بخش زرین دشت نهاوند از محل اعتبارات ملی و استانی مبلغ یک میلیارد و666 میلیون تومان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: برای تکمیل پروه ایستگاه  پمپاژ آب مورد نیاز اراضی و مزارع کشاورزی روستای زرامین سفلی مبلغ 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

ظفری گفت: برای تکمیل و تجهیز و نوسازی پروژه کانال نهر برزول به منظور رفع مشکل آب کشاورزی شهر برزول و روستاهای تابعه مبلغ 530 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته که با اجرای این طرح مشکل کمبود آب شهر برزول و چهار روستای دیگر برطرف می شود.

وی افزود: به منظور تعمیر و تجهیز کانال انهار کشاورزی روستاهای ازنهری، عنبر قمر و شهر برزول نیز مبلغ 416 میلیون تومان اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: تغیر الگوی مصرف آب و اقتصادی کردن بخش کشاورزی با توجه به اهمیتی که در حوزه اقتصادی دارد، ضروری است و انتظار می رود  در این بخش از تمامی ظرفیت های نهاوند بهره برداری شود.

احد ظفری ادامه داد: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان همدان است که بیش از 30 محصول کشاورزی در آن تولید می شود به همین علت و با توجه به وجود کمبود منابع آبی باید مصرف آب از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل تا با مصرف کم تر محصول بیشتری تولید شود.

ظفری بیان داشت: ظرفیت های که شهرستان نهاوند در سه بخش زراعت، باغداری و دام دارد باید در راستای اقتصادی کردن کشاورزی شهرستان نهاوند به کار گرفته شود.

وی با اشاره به تخصیص 25 میلیون تومان برای احداث شهرک دامپروری در منطقه زرین دشت نهاوند افزود: آموزش نیروی انسانی در بخش کشاورزی می تواند در کنار برنامه ریزی متناسب با نیاز شهرستان و اعتبارات کافی زمینه توسعه ای همه جانبه در بخش کشاورزی را فراهم کند.

دیدگاه شما